Koulutus ja seminaarit

Etänä ja läsnä: millainen markkinointi tavoittaa osallistujat?

Seurattavissa verkossa

Aamupäivän mittaisessa webinaarissa käsitellään monipuolisesti kirjastojen tapahtumia ja etätapahtumia sekä niiden markkinointia.

Miten digikäyttäjät saadaan kirjastoon ja kuinka digittömät löytävät verkkotapahtumiin? Miten markkinoidaan perinteisiä ja etätapahtumia? Kuinka löydetään asiointipolun alkupää ja tavoitetaan erilaiset tilaisuuksien kohderyhmät? Minkälaisia kokemuksia kollegoilla on osallistujien aktivoinnista etätilaisuuksissa?

Päivän teemoihin johdattelee kouluttaja, freelance-kirjastoammattilainen Päivi Jokitalo. Aamupäivän aikana vuorottelevat luentomaisemmat osiot ja keskustelut pienryhmissä ja koko osallistujajoukon kesken.

Webinaari on osa Ideoita ja näkökulmia kirjastojen tapahtumiin -koulutuskokonaisuutta, joka järjestetään vuoden 2021 aikana.

Ohjelma 26.5.2021 klo 9-12

klo 8.45-9.00 Linjat auki, mahdollisuus testata mikkiä

klo 9.00-9.10 Tervetuloa!

klo 9.10-10.15 Tapahtumia paikan päällä ja verkossa – esimerkkejä kirjastoista

• Tapahtumia paikan päällä
  • Missä polun alkupää? Miten digikäyttäjät kirjastoon?
  • Parhaita keinoja tapahtumien markkinointiin kirjastoista
  • Keskustelua pienryhmissä ja yhteenvetoa koko ryhmän kesken

tauko noin klo 10.15-10.25

10.25-12.00 Etätapahtumat – miten tieto kohderyhmille?

• Keitä ovat korona-aikana olleet etätilaisuuksien osallistujat? Mistä heidät on tavoitettu?
  • Keitä ovat muut potentiaaliset etätilaisuuksien kohderyhmät, joita vielä ei ole saatu mukaan?
  • Missä tavoitetaan verkonkäyttäjät, missä digittömät, kuinka markkinoidaan verkkotilaisuuksia perinteisin keinoin?

Etäosallistujien aktivointi

• Kuinka yleisö mukaan etätapahtumien keskusteluun?
  • Miten toimii osallistaminen verkossa?

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen 20.5. mennessä. (Webropol-lomake aukeaa uuteen välilehteen.)

Osallistumislinkki Teams-kokoukseen lähetetään lähempänä tilaisuutta. Osallistujalle suositellaan mikillisiä kuulokkeita, jotta keskustelu mahdollistuu. Ryhmäkeskustelut järjestetään Teamsin ryhmähuonetoiminnolla. Pienryhmissä kamera on kiva, mutta ei pakollinen.

Sijainti
Teams-etäkoulutus
Alkaa
Päättyy
Organisaatio
Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä
Yhteyshenkilö
Hanna Pitkänen
Puhelin
Maksuton
Materiaalit tilaisuuden jälkeen

Tilaisuudesta tallennetaan luentomaiset osiot. Keskusteluosuuksia pienryhmissä tai niiden yhteenvetoja ei tallenneta.

Voit tilata tallenteet käyttöösi ilmoittautumislomakkeella. Lisäksi tallenteet löytyvät Ideoita ja näkökulmia kirjastojen tapahtumiin -Liboppi-kurssilta, joka on Lahden AKE-alueen kirjastolaisten käytettävissä.