Koulutus ja seminaarit

Esa-tiimin ideat ja vinkit: Vieraita kieliä asiakaspalvelussa

Seurattavissa verkossa

Miten toimit asiakaspalvelijana tilanteessa, jossa yhteistä kieltä asiakkaan kanssa ei ole? Esa-tiimin eli esteettömyys- ja saavutettavuusaiheiden omat PiKe-osaajat järjestävät yhteisen hetken, joka tunnetaan nimellä Esa-tiimin ideat ja vinkit.

Tilaisuudessa käsiteltäviä aiheita lähestytään ruohonjuuritasolta. Yhteinen parituntinen tarjoaa käytännön vinkkejä ja neuvoja induktiosilmukan ja tukiviittomien sekä monikielisten kirjastopalvelujen hyödyntämiseen asiakaspalvelussa. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja hakemaan myös vertaistukea!

Aika, paikka ja ilmoittautuminen

Esa-tiimin ideat ja vinkit:
Ti 18.4.2023 klo 13.00-15.00
Teams

Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua. Kalenterikutsu toimitetaan kaikille PiKe-kirjastojen työntekijöille.

Opiskelumateriaalit

Tilaisuudesta tuotetaan tallenne, joka on katsottavissa kahden viikon ajan. Linkit tallenteeseen ja esitysmateriaaleihin päivitetään opiskelumateriaaleihin tilaisuuden jälkeen.

Klo 13.00-13.15 Alustus teemaan / Maria Rissanen (Tampereen kaupunginkirjasto)

Klo 13.15-13.35 Induktiosilmukka ja Google-kääntäjä / Jaana Jäntti (Jyväskylän kaupunginkirjasto)

Klo 13.35-13.55 Vieraat kielet tiedonhaussa / Riitta Aromäki (Tampereen kaupunginkirjasto)

Klo 13.55-14.05 Tauko

Klo 14.05-14.15 Kaukolainat / Jaana Jäntti (Jyväskylän kaupunginkirjasto)

Klo 14.15-14.25 Monikielisen kirjaston kirjat / Riitta Aromäki (Tampereen kaupunginkirjasto)

Klo 14.25-14.40 Tukiviittomat / Maria Rissanen (Tampereen kaupunginkirjasto)

Klo 14.40-15.00 Loppuyhteenveto ja keskustelu

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Esa-tiimi:
Maria Rissanen, maria.rissanen(a)tampere.fi