Koulutus ja seminaarit

Elävöitä ja visualisoi - Padlet ja Adobe Spark hyötykäyttöön viestinnässä ja vinkkauksissa

Seurattavissa verkossa

AKE Lappi järjestää 7.12. webinaarin, jossa perehdytään Padlet ja Adobe Spark –ohjelmien tehokkaaseen hyötykäyttöön. Koulutus on työpajatyyppinen ja sisältää harjoituksia. Koulutus sopii vasta-alkajille ja edistyneille. Koulutuksen tavoitteena on parantaa osallistujien visuaalisen viestinnän osaamista sekä antaa työvälineitä osallistamiseen.

Adobe Sparkin työkaluilla luodaan videoita ja muita digitaalisia julkaisuja, joita voi käyttää esimerkiksi vinkkauksen elävöittämiseen. Lisäksi Sparkilla on mahdollista luoda grafiikkaa julisteisiin, opasteisiin, kirjastojen infonäytöille tai sosiaalisen median kanaviin.

Padlet on interaktiivinen muistitaulu, jonka avulla valitulle ryhmälle voi jakaa mm. tekstiä, kuvia, äänitiedostoja ja videoita. Padletiin voi luoda esimerkiksi tähtiluokituksia tai sitä voi hyödyntää lyhyiden kirja-arvostelujen alustana.

Webinaarin kouluttajana on digipedagoginen asiantuntija ja freelancer-kouluttaja Matleena Laakso. Suositeltavaa on, että koulutukseen osallistuminen tapahtuu pc-koneella, sillä molemmat ohjelmat toimivat hyvin selaimella. Mikäli osallistut mobiililaitteella, suosittelemme asentamaan ohjelmat laitteeseen toimivuuden vuoksi.

Koulutus on osa Rovaniemen kaupunginkirjaston alueellista kehittämistehtävää ja se on avoin kaikille kirjastoammattilaisille.

Ilmoittautuminen koulutukseen päättyy 5.12. Linkki koulutukseen toimitetaan lomakkeen kautta ilmoittautuneille 7.12. aamupäivällä.

Ilmoittaudu koulutukseen tästä

Lisätietoja: