Koulutus ja seminaarit

Digituen aamukahvit: Lahden kaupunginkirjaston Digitaitopiiri

Seurattavissa verkossa

Vuoden ensimmäiset Lahden AKE-alueen Digituen aamukahvit hörpitään tiistaina 31.1.2023 klo 9.00 — 9.50. Tervetuloa mukaan kaikille kehittämisalueemme kirjastoammattilaisille avoimeen Teams-kokoukseen jakamaan hyviä käytäntöjä ja vertaistukea liittyen kirjastojen digituen järjestämiseen.

Tammikuun Digituen aamukahveilla esittelyssä on Lahden kaupunginkirjaston Digitaitopiiri. Digitaitopiirit kokoontuvat Launeen kirjastossa, Renkomäen kirjastossa ja Lahden pääkirjastossa kerran kuukaudessa. Piireissä käydään keskustellen läpi erilaisia digilaitteisiin ja digimaailmaan liittyviä asioita ja ilmiöitä. Osallistujat voivat rohkeasti tuoda mukanaan omia aiheita ja kokemuksia keskustelun pohjaksi. Piirien vetäjinä toimivat kirjaston mediaohjaajat. Digitaitopiiriä esittelevät Lahden kaupunginkirjaston mediaohjaajat Lauri Hänninen ja Tomi Huhtinen.

Kuka voi osallistua?

Digituen aamukahveille ovat tervetulleita kaikki digituesta ja asiakkaiden opastamisesta kiinnostuneet kirjastolaiset sekä muut kirjastoissa digitukea tarjoavat henkilöt ja toimijat. Tilaisuus on suunnattu erityisesti Etelä-Karjalan, Kanta-Hämeen, Kymenlaakson ja Päijät-Hämeen kirjastoammattilaisille. Teams-osallistumislinkin sisältävä kalenterikutsu lähetetään ennen jokaista tilaisuutta myös kehittämisalueemme kirjastojen yleisiin sähköposteihin, josta sitä voi jakaa eteenpäin kirjaston henkilöstölle.

Digituen aamukahveille ei ole ennakkoilmoittautumista, tervetuloa mukaan!

Pasi Kangas
mediakasvatuskoordinaattori