Koulutus ja seminaarit

Digiajokortti C: Virtuaaliympäristöt – etätyöpaja ti 20.10.

Seurattavissa verkossa

Digiajokortti C: Virtuaaliympäristöt – etätyöpajat ti 20.10. ja ti 27.10.

Digiajokortti C -osion Virtuaaliympäristöt etätyöpajoissa tutustutaan virtuaalitodellisuuden maailmaan. Päivän aikana perehdytään VR -laitteisiin ja -ohjelmiin sekä kokeillaan, testataan ja kuvataan itse erilaisia VR/AR -ratkaisuja. Päivät ovat samansisältöisiä.

Ti 20.10. klo 9-15, Zoom
Ti 27.10. klo 9-15, Zoom

Kouluttajana toimii Teemu Moilanen Ilona IT:stä.

Ilmoittaudu mukaan täältä.
Ilmoittautuminen päättyy koulutusta edeltävän viikon torstaina.

Ryhmän koko max. 30

Koulutuksen tavoite ja sisältö:

• Koulutuksen tavoitteena on tutustua virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden (VR +AR) maailmoihin. Käydään läpi kansallisia ja kansainvälisiä esimerkkejä VR-ratkaisuista (myös kirjastoissa).
  • Osallistujille muodostuu kokonaiskuva VR-ratkaisuiden nykytilasta ja kehityssuunnasta
  • Osallistujille selkeytyy kuva prosessista, jolla erilaisia VR-sovelluksia ja sisältöjä tuotetaan
  • Koulutuksen aikana tutustutaan VR -laitteisiin ja -ohjelmiin
  • Perehdytään 360-kuvan ja -videon tuottamisen työkaluihin ja palveluihin esim. Thinglink
  • Osallistuja kokeilee, testaa, luo ja kuvaa itse virtuaalimalleja. Tämä kokeilu myös toteutetaan käytännössä koulutuksessa.

Huomioitavaa:

–Osallistujat voivat käyttää omia henkilökohtaisia mobiililaitteita ja läppäreitä tai työpaikan laitteita, jos se on mahdollista
-Osallistujille lähetetään ennen koulutusta tarkempaa tietoa tarvittavista sovelluslatauksista (ilmaisia)

Oheislukemistona ja virikkeinä etätyöpajoihin:
Virtuaalitodellisuus tuli kirjastoon – kokeiluja ja konseptointia / Salla Hyökki ja Mikko Nurmi, Gofore
Viisi VR-konseptia kirjastoille Virtuaaliympäristöt koulutuksen pohjalta / Mikko Nurmi, Lepe Parvianen, Salla Hyökki

Lisätiedot:
Projektisuunnittelija Salla Hyökki