Koulutus ja seminaarit

Digiajokortti A: Celia etätyöpaja ke 19.8.

Seurattavissa verkossa

Celia -etätyöpaja on suunnattu kaikille kirjastolaisille ja se on osa digiajokortin pakollista A-osiota. Etätyöpajan tavoitteena on tutustua Celian palveluihin ja harjoitella Pratsam Reader -sovelluksen käyttöä. Työpajat ovat samansisältöisiä.

Ke 19.8. klo 12 – 15, Teams

Ilmoittaudu koulutukseen täällä. Ilmoittautuminen päättyy viikkoa ennen koulutuksia.

Kouluttajana toimii Elina Kilpiö Celiasta.

Päivän sisältö:
– Yhdenvertaisuus kirjastopalveluissa
– Celian palvelut: yleisesittely, esitteet ja ohjeet
– Konkreettinen esittely sovelluksen käytöstä
– Käytännön harjoittelua tehtävien mukaan

Etätyöpajaan tarvitset:

– Osallistujat voivat käyttää omia henkilökohtaisia tai oman kirjastonsa mobiililaitteita
Asennathan tablettiisi Pratsam Reader -sovelluksen ja ota mukaan sovellukseen vaadittava kirjautumistunnus
– Ennen koulutusta lähetetään tilapäisiä tunnukset sähköpostitse niille, jotka ilmoittavat lomakkeella tarvitsevansa niitä. Tunnuksilla on mahdollista testata sovelluksen ja Celianetin käyttöä.

Onko ennakkokysymyksiä mielessä?
Voit jättää mahdollisia ennakkokysymyksiä ilmoittautumislomakkeella.

Celia-koulutus on osa digiajokortin kokonaisuutta A = Tunnen kirjaston e-palvelut. Lisätietoja digiajokortista löytyy hanke sivulta.

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti Pirkanmaan ja Keski-Suomen kehittämiskirjastoalueen henkilöstölle. Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Lisätiedot:
Projektisuunnittelija Salla Hyökki