Lukuhöperö innostaa lukemaan yhdessä!

Oulu oivaltaa -päivänä 22.11. juhlitaan uudistunutta Lukuhöperö-diplomia. Lukuhöperö on esiopetuksen kokonaisuus, minkä avulla lapsia innostetaan lukemaan ja kuuntelemaan tarinoita. Lukuhöperön kirjalistan kirjat on teemoitettu päiväkotien toiveiden mukaisesti. Tehtävät on ryhmitelty Oulun kaupungin varhaiskasvatussuunnitelman Ilmaisun monet muodot -teemojen mukaisesti ja tehtäviä voi myös vapaasti keksiä ja soveltaa.

Lukuhöperö-diplomi on julkistettu tänään Karjasillan kirjastossa. Julkistamistilaisuudessa oli Mäntylä-Snellman päiväkodin eskarilaisten runo- ja lauluesityksiä sekä piirustusnäyttely.

Hienon Lukuhöperö -nimen diplomille ovat keksineet Mäntylä-Snellman päiväkodin eskarit. Lukuhöperön uudistuneen ilmeen on suunnitellut Mira Mallius. Lukuhöperö–diplomi on alun perin kehitetty Lukuinto-hankkeessa vuonna 2013. Kehittämisryhmään on kuulunut asiantuntijoita Oulun kaupunginkirjastosta, sanataidekoulusta sekä Mäntylä-Snellman päiväkodin esiopetusryhmästä. Kehittämistyö tehtiin Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan Pro Gradu-opinnäytetyönä.

Lukuhöperö-materiaalit sisältävät kirjalistan, tehtävälistan, julisteen, Lukuhöperö-passin sekä –diplomin. Päiväkodit voivat tulostaa kaikki materiaalit itselleen osoitteesta www.ouka.fi/lukuhopero.