Yleisten kirjastojen asiakaskysely keväällä

Tiedote yleisten kirjastojen valtakunnallisesta asiakaskyselystä 2018

Kansalliskirjasto koordinoi valtakunnallisen asiakaskyselyn toteuttamista viimeksi vuonna 2013. Sen jälkeen tehtävä siirtyi yleisten kirjastojen osalta aluehallintovirastoille, jotka pilotoivat yhdessä Kirjastot.fi:n ja Etelä-Karjalan kirjastojen kanssa päivitettyä versiota kyselystä 2017 marraskuussa. Kyselyn tekoa rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö. Koko maassa uusi kysely on tarkoitus toteuttaa neljän viikon ajan 9.4. 2018 alkaen. Kyselyn tekoa rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö.

Kyselyn pilottiversio löytyy verkosta osoitteesta:

Kyselyn lopullinen versio viimeistellään helmikuun aikana ja lopullinen kyselyn toteutus tullaan ostamaan kaupalliselta toimijalta. Sisällöllisesti kyselyä ei ole tarkoitus merkittävästi muuttaa. Kysely toteutetaan myös paperilomakkeiden avulla.

Lisätietoja voi kysyä Etelä-Suomen aluehallintovirastosta Antti Seppäseltä (antti.seppanen@avi.fi) tai pilotin käytännön kokemuksista ja tuloksista Lappeenrannan kaupunginkirjastosta Leena Prihalta (leena.priha@lappeenranta.fi).