Työasut auttavat tunnistamaan asiakaspalvelijan kirjastossa

Lahden kaupunginkirjasto otti 11.9. käyttöön henkilökunnan työasusteet, joiden avulla asiakaspalvelija on helppo tunnistaa kirjastotilassa. Asujen suunnittelu tehtiin yhteistyössä Lahden ammattikorkeakoulun Muotoiluinstituutin kanssa. Suunnittelussa ja toteutuksessa huomioitiin käytännöllisyys, erottuvuus sekä paikallisuus. Henkilökunnan käyttöön otetaan seuraavat muoti- ja vaatetussuunnitteluopiskelijoiden suunnittelemat tuotteet:

• Työliivi, suunnittelija Meri Hallikainen
  • Laukku ja olkahihna, suunnittelija Jenna-Jenniina Uotila
  • Huivi, suunnittelija Linnea Minkkinen

Asuissa toistuva logo ja teksti on yleisten kirjastojen käytössä oleva tunnus, jonka on suunnitellut graafikko Harri Oksanen.

Henkilökunnan asujen lisäksi samaa ilmettä toistaa asiakkaille myynnissä oleva kangaskassi. Kassin on suunnitellut Linnea Minkkinen ja sen materiaali on 100 % PET-kierrätysmuovia.

Lisätietoja projektista:

Marja Malminen
kirjastotoimenjohtaja
marja.malminen@lahti.fi

Minna Cheung
Lehtori, vastuuopettaja, muoti- ja vaatetussuunnittelu
LAMK, Muotoiluinstituutti