Taloustutkimus: Kirjasto asiakaspalvelun ykkönen

Taloustutkimuksen vuoden 2017 Kansallisessa Asiakaspalvelupalautetutkimuksessa parhaiten sijoittuu kirjasto, joka säilyttää kärkisijansa jo viidettä vuotta. Alko pitää edellisvuoden tapaan toista sijaa. Tutkimuksessa on kysytty kuluttajien mielipiteitä yritysten ja kunnallisten toimijoiden asiakaspalvelusta. Tutkimuksessa vastaajat ovat ottaneet kantaa muun muassa ensivaikutelmaan, odotus- ja asiointiaikaan, hinta-/laatusuhteeseen, asiantuntemukseen ja halukkuuteen käyttää palvelua uudestaan.

Sijoitustaan on edellisvuodesta nostanut Yliopiston Apteekki, joka sijoittuu nyt kärkikolmikkoon. Kärkikymmenikköön sijoittuu useita pankkialan toimijoita; POP Pankki sekä OP-Pohjola-ryhmän osuuspankit ovat nostaneet sijoitustaan pitäen neljättä ja viidettä sijaa, Oma säästöpankki sijoittuu seitsemänneksi.

Tänä vuonna kymmenen parhaan joukkoon sijoittuu ensimmäistä kertaa tutkimuksessa mukana oleva Avainapteekit.
 
Kansallisen Asiakaspalvelupalautetutkimuksen kärki vuonna 2017 on:

Kirjasto
Alko
Yliopiston Apteekki
POP Pankki
OP-Pohjola-ryhmän osuuspankit
Avainapteekit
Oma säästöpankki
Terveystalo
Mehiläinen
Pentik

Lisätietoja Kansallisesta Asiakaspalvelupalautetutkimuksesta antaa Taloustutkimuksessa markkinatutkija Mona Kukkonen, puh. 050 306 3704, mona.kukkonen@taloustutkimus.fi.

Taloustutkimuksen tiedote