Dokumenttifilmi Kirjaston tarina kaikkien käyttöön

Kirjaston tarina on dokumentti, jonka Kirjastokaista.fi on tuottanut kunnianosoituksena kirjastoille. Dokumentissa kuullaan otteita yleisten kirjastojen vaiheista aina 1700-luvun lopulta nykypäivään. Kirjaston tarina kertoo, miten kirjastot ovat olleet mukana rakentamassa Suomesta sivistysvaltiota. Asiakkaat ovat olleet aina kirjastotoiminnan ytimessä eikä heidän kertomuksiaan unohdeta tässäkään dokumentissa.

Kirjaston tarina on tuotettu yhteiseen käyttöön. Tätä dokumenttia, kuten kaikkia Kirjastokaistan ohjelmia, saa jakaa ja upottaa vapaasti sekä näyttää tapahtumissa ja oppitunneilla. Valtioneuvoston kanslia on liittänyt Kirjaston tarina -dokumentin Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden 2017 ohjelmaan, joten dokumenttia voi hyvin hyödyntää myös juhlavuoden tiimoilta.

Dokumentin nimi: Kirjaston tarina
Julkaisupäivä: 13.11.2017
Kieli: suomi
Tekstitys: suomi, ruotsi ja englanti (tekstityksen saa näkyville cc-painikkeesta)