Kirjastoalan koulutuskalenteri havainnollisempana

Kirjastot.fi:n ammattikalenteriin ilmoitetut koulutukset näkyvät nyt koulutuskalenterissa, josta yhdellä silmäyksellä voi hahmottaa tarjonnan sekä etäosallistumisen mahdollistavat tilaisuudet. Mikäli koulutusta voi seurata muualla kuin paikan päällä tai siitä on tulossa tallenne, näkyy tilaisuuden nimi vihreällä korostettuna kuukausinäkymässä.

Toivomme kaikkia alaa koskevia koulutuksia näkymään

Kirjastoalan koulutuskalenteriin voi jättää ilmoituksen tavalliseen tapaan käyttäen ammattikalenterin ilmoitusreittiä tai klikkaamalla "Lisää ilmoitus"-painiketta, joka vie ammattikalenterin ilmoituslomakkeeseen. Ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, mutta se julkistuu vasta toimituksen tarkistettua sisällön.

Etänä seurattavista merkintä ilmoitukseen

Ilmoitusta jätettäessä kannattaa muistaa merkata etänä seurattavat tai myöhemmin tallenteena ilmestyvät käyttäen ruksauskohtaa "Käytössä. Valitse tämä, jos tapahtuma on seurattavissa suorana lähetyksenä verkossa tai jos siitä tulee saataville taltiointi."

Koulutusilmoitukset lähtevät myös sähköpostiin

Kirjastot.fi:n koulutusilmoitukset voi tilata omaan sähköpostiin kun tekee käyttäjätunnukset Kirjastot.fi-sivuille. Ne luodaan sivujen oikeassa yläkulmassa näkyvän "Kirjaudu"-linkin avulla. Sen takaa löytyy valinta "Rekisteröidy". Kun tunnukset on luotu, voi kirjautumalla saada esiin tiedotteiden ja ilmoitusten tilaussivun.

Kirjastot.fi:n tiedotteet, ammattikalenteri ja keskustelut tulevat uudistumaan

Koulutuskalenterin tilaus kannattaa tehdä nyt. Tulemme jakamaan sivujemme postitustoimintoja uusiin ryhmiin tämän vuoden aikana, jotta eri aiheiden postitukset paremmin saavuttaisivat teemoista kiinnostuneita. Monet tilattavista tiedoteryhmistä ja keskustelukanavista ovat historian tulosta, ja niitä tullaan lisäämään ja poistamaan vastaamaan tämän hetken tiedontarvetta. Koulutusilmoitukset kuitenkin ovat pysyvä ryhmä ja koulutuskalenteri toivottavasti runsastuva. Alueellista kehittämistehtävää hoitavat kirjastot sekä kirjastoalaa lähellä toimivat organisaatiot ovat lisänneet verkkokoulutuksiaan. Toivottavasti niistä saadaan ilmoitukset kalenteriin kattavasti.

Biblioteken.fi:n Fackkalender myöhemmin mukaan

Biblioteken.fi toimii teknisesti eri järjestelmässä kuin Kirjastot.fi, josta syystä automaattista julkaisua koulutuskalenterissa ei Fackkalenderin ilmoituksista voida heti toteuttaa. Mikäli haluatte ruotsinkielisen koulutuksen ilmoituksen myös koulutuskalenterin näkymään, luokaa tieto ensin ruotsinkieliselle puolelle ja suomenkielisessä voidaan julkaista linkki koulutuskalenterissa kun olette yhteydessä toimitukseen.

Uudistunut koulutuskalenteri palvelee toivottavasti aikaisempaa paremmin koulutuksia etsiviä tai niitä suunnittelevia. Kalenterin ilmoituksista voi seurata myös keitä kouluttajia eri aiheissa käytetään!