Kirjasammossa uusi Kirjallisuustapahtumat-kalenteri

Kirjasammossa on julkaistu uusi kirjallisuustapahtumia esittelevä kalenteri. Se korvaa palvelussa viiden vuoden ajan toimineen Kirjakalenterin, jossa näytettiin Ylen kirjallisuusohjelmia. Kirjallisuustapahtumat-kalenteri esittelee Suomessa järjestettäviä kirjallisuustapahtumia ja siihen pääsee osoitteesta https://www.kirjasampo.fi/kirjallisuustapahtumat. Tapahtumia voi selailla kuukausi- tai viikkonäkymässä, ja klikkaamalla tapahtumaa saa lisätietoja, kuten kuvauksen ja linkit tapahtuman omille sivuille sekä ohjelmaan. Kalenteri on saatavilla myös upokkeena, jonka voi liittää omille sivuilleen. Kirjakalenterin upoketta käyttäneillä sivustoilla upoke päivittyy automaattisesti uuden tapahtumakalenterin mukaiseksi.

Kirjallisuustapahtumat-kalenterin sisältöjen ylläpidosta vastaa Kirjasammon toimittaja Tuomas Aitonurmi. Kalenterin graafisen suunnittelun on tehnyt Harri Oksanen Kirjastot.fi:stä.

Valtakunnalliset kirjallisuustapahtumat kalenteriin

Jos järjestät kirjallisuustapahtumaa, joka tavoittelee laajaa yleisöä ja näkyvyyttä valtakunnallisesti, voit ilmoittaa tapahtumasi Kirjasammon toimitukselle mikäli se puuttuu kalenterista. Ohjenuorana on, että jos tapahtumassa on mukana useita kirjailijoita tai muita kirjallisuustoimijoita, voi tapahtuman ilmoittaa kalenteriin. Toivomme harkintaa tapahtumien ilmoittamisessa, ja lopullisen päätöksen tapahtuman lisäämisestä kalenteriin tekee ylläpidosta vastaava Kirjasammon toimittaja. Jos järjestämääsi tapahtumaan liittyen kalenterissa on virheellistä tietoa tai haluat täydentää jotakin, ota yhteyttä sähköpostitse: tuomas.aitonurmi (at) kirjastot.fi. Monien kalenterissa näkyvien tapahtumien ohjelmat eivät ole vielä tiedossa, ja niitä täydennetään kun tietoja julkaistaan tapahtuman lähestyessä. Kirjasammon toimittajalle voi lähettää kirjallisuustapahtumiin liittyviä tiedotteita kalenteria varten.