Innovaatioita esittelyssä Porin pääkirjastolla

Porin pääkirjastolla on käynnissä Helpompi elämä-hanke

Sen tarkoituksena on tarjota yrityksille tila esitellä omia innovaatioitaan ja keksintöjään asiakkaalle kirjaston ala-aulassa. Asiakkaat pääsevät kokeilemaan innovaatioita, sekä antamaan niistä palautetta.

Esittelytilaan otetaan ihmisten elämää helpottavia satakuntalaisia innovaatioita, joka voi olla sovellus tai tuote, kunhan se on esiteltävissä kirjaston tilassa eikä vaadi suuria puitteita toimiakseen.

Innostaja on ollut pääkaupunkiseudun Huomisen arki-hanke ja Oulun kokeilupistetoiminta. Hankkeen tavoitteena on yritysten innovaatioiden ja keksintöjen nopea saaminen tuotantoon ja hyödyttämään yhteiskuntaa, joka puolestaan lisää työllisyyttä. Tästä myös kirjasto saa ideoita oman toimintansa kehittämiseen.

Ensimmäinen innovaatio on jo esittelytilassa. Se on Wheellator, joka on rollaattorin ja pyörätuolin yhdistelmä.

Hanke jatkuu vuoden 2018 loppuun asti ja yksi innovaatio on esittelytilassa kerralla noin kaksi viikkoa.