Eepos-kirjastoille valmistui selkokielinen lastenesite

Eepos-kirjastojen uusi lastenesite on selkokielinen ja tarinallinen. Eeli kirjastossa -esite on tehty sekä suomeksi että ruotsiksi. Esitteessä kerrotaan selkokielinen tarina Eeli-pojan kirjastoretkestä. Kirjaston tärkeimmät käyttösäännöt tulevat tarinan myötä lukijalle tutuiksi. Esitteen on tarkoitus houkutella kirjastoon erityisesti noin esikouluikäisiä, mutta se soveltuu monenlaisten ja monenikäisten lukijoiden käteen, esimerkiksi maahanmuuttajille.

Tarinan on kirjoittanut Seinäjoen kirjastotoimenjohtaja, kirjailija Mervi Heikkilä ja houkutteleva kuvitus on Pekka Kurjen käsialaa. Eepos-kirjastoihin kuuluvat kaikki Etelä-Pohjanmaan kirjastot sekä Laihia, Isokyrö, Kaskinen, Perho ja Veteli. Esitteen tekemiseen on saatu AVI:n valtionavustusta.

Lisätietoja
kirjastotoimenjohtaja Mervi Heikkilä, mervi.heikkila(at)seinajoki.fi puh. 044 0742 102
tai aluekoordinaattori Jani Ikonen, jani.ikonen(at)seinajoki.fi; puh 044 4181 659