Vantaan kirjastossa laitteet asiakastyytyväisyyden kertomiseen

Vantaan kirjastoissa kerätään asiakaspalautetta järjestelmällisesti uusilla laitteilla. Kertynyttä palautedataa hyödynnetään palveluiden suunnittelussa.
Kaikissa Vantaan kirjastoissa ja kirjastoautoissa on otettu käyttöön asiakastyytyväisyyden mittaamisen tarkoitettuja laitteita. Palautelaitteita on yhteensä 30 ja niitä kehitetään edelleen. Tavoitteena on luoda helppokäyttöinen palautekanava, jossa yksittäiset näkemykset voidaan suhteuttaa laajempaan kokonaisuuteen. Kirjastojen toimintaa muokataan asiakkaiden arvioiden perusteella.

Uusien palautelaitteiden kautta saatavan asiakaspalautteen keskiarvo päivittyy reaaliaikaisesti Vantaan kirjastojen Helmet.fi-verkkosivuille.

- Olemme keränneet palautedataa koko alkuvuoden, ja iloksemme jokainen kirjasto on onnistunut ylittämään käyttäjiensä odotukset. Myös Espoon kaupunginkirjasto halusi järjestelmämme käyttöönsä. Jatkossa voimme vertailla kaupungeista kertyvää dataa keskenään ja saamme nähdä miten Vantaan kirjasto pärjää vertailussa vastikään maailman parhaaksi valitun kirjaston kanssa, kertoo kirjastopalveluiden johtaja Mikko Vainio.

Uutinen Vantaan kaupungin sivuilla