Tilaa Kirjastotyössä uutiskirje - ensimmäisenä aiheena kokoelmatyö

Kirjastotyössä uutiskirje nostaa esille kirjastoja ja kirjastolaisia eri puolilta Suomea. Uutiskirjeen painopiste on pienemmissä kirjastoyksiköissä, myös lähikirjastoissa.

Pienempien kirjastoyksiköiden työ jää usein suurten kirjastojen ja hankkeiden varjoon. Suurin osa Suomen kirjastoista on kuitenkin kooltaan pieniä, tai keskisuuria. Yhteinen tiedon jakaminen ja kollegoiden vinkit voivat auttaa arjen työssä, ja tuoda uusia näkökulmia oman kirjaston toimintaan.

Kirjastyössä uutiskirje on suunniteltu ilmestyväksi neljä kertaa vuodessa, ja kirjeet on teemoitettu tietyn aiheen ympärille. Ensimmäinen uutiskirje ilmestyy maaliskuun alussa, ja sen aiheena on kokoelmatyö. Kokoelmatyötä tarkastellaan neljän eri kirjaston näkökulmasta. Haastateltavat kertovat mm. millainen on heidän mielestään hyvä kokoelma, ja mitä kokoelmatyö on käytännössä tämän päivän kirjastotyössä.

Uutiskirje on osa valtakunnallista kehittämistehtävää, ja sitä julkaisee Kirjastot.fi.

Tilaa uutiskirje sähköpostiisi!