Muutoksia Kirjastot.fi:ssä: kielisyydet, Ammattikalenteri ja sisältöä

Vuoden 2020 aluksi joissain Kirjastot.fi:n sisällöissä, ilmoitusten jätössä ja tilauksissa. Päivitykset tehtiin 8.1. Eri sivujen yksityiskohtia sekä tekstejä hiotaan muutamien päivien ajan. Pahoittelemme käyttökatkoksia ja siirron jälkeisiä puutteita.

Uutta!

Libraries.fi -sivuston sisältö tuo nyt aikaisempaa voimakkaammin esiin suomalaisen kirjaston vahvuuksia.

• Biblioteken.fi siirtyi Kirjastot.fi:n kanssa yhteiselle tekniselle alustalle. Nyt ilmoitusten ja uutisten tilaus sekä jättö käyvät sujuvasti yhteisillä lomakkeilla suomenkielisten ja ruotsinkielisten sisältöjen osalta.

• Ammattikalenteri ja Fackkalender yhdistyivät ilmoitusten jätön osalta. Myös ilmoitusten tilaus käy yhteisellä lomakkeella viimeistään ensi viikon alussa.

• Koulutukset ja seminaarit -osio Ammattikalenterissa uudistui. Nyt ilmoitukset suomeksi ja ruotsiksi ilmoituksista yhteisellä lomakkeella ja ilmoitusta jätettäessä merkataan myös koulutuksen aihe. Näin tilaisuuksia voi jatkossa selata Kirjastoalan koulutuskalenterissa myös sisällön mukaan aikaisemman kuukausiselauksen lisäksi. Aluksi aihevalinta koskee vain 8.1. jätettyjä ilmoituksia. Kaikki ilmoitukset näkyvät alkunäkymässä.

• Kirjastot.fi:n ympäristöön on luotu oma sivu Digiopastus. Sieltä löytyy tietoa ja vinkkejä erityisesti asiakkaille annettavaan digitukeen ja hyödyllisiä sisältöjä myös oman ammattitaidon kohennukseksi. Sivu julkistuu muutaman päivän päästä kun Biblioteken.fi:n vastaava sivu on valmis.

Tapahtuma- ja ideapankki on uudistettu vinkkipankki, johon voit jättää muille vinkiksi oman ideasi kirjaston tapahtumasta tai voit selata muiden luovia totutuksia.

Tarkka tiedotus muutoksista tulossa

Seuraamme noin viikon ajan siirtojen ja uusien ominaisuuksien toimivuutta. Kun yksityiskohdat on tarkistettu, tiedotamme tarkasti.

Kirjastot.fin ilmoitusten tilaaminen omaan sähköpostiin

Voit tilata Kirjastot.fi:n ja Biblioteken.fi:n uutiset, Ammattikalenterin ilmoitukset sekä Fackkalenderin ilmoitukset omaan sähköpostiisi. Tarvitset tunnukset ja tilauksen tekemisen kirjautuneena. Rekisteröitymissivu löytyy Kirjastot.fi:n etusivun yläoikealta.

Mikäli olet rekisteröitynyt samalla käyttäjänimellä Kirjastot.fi:n ja Biblioteken.fi:n ympäristöön, mutta salasanasi ei ole sama molemmissa, poistuu tässä yhteydessä Biblioteken.fi:n tunnus. Kirjastot.fi-tunnukset säilyvät, Biblioteken.fi-tunnus siirtyy uuteen alustaan automaattisesti jos on ainoa tunnus tai jos olet käyttänyt eri käyttäjänimeä suomenkielisellä ja ruotsinkielisellä puolella.

Kirjastot.fi:n viestinnässä henkilöuutisia

Kirjastot.fi:n viestintäsuunnittelijana toimii Johanna Laurila (johanna.laurila@hel.fi). Hän vastaa pääosasta viestinnän tehtäviä. Päivi Litmanen-Peitsala tekee pääosin Yleisten kirjastojen digihanketta. Molempiin viestintähenkilöihin voi olla yhteydessä asiassa kuin asiassa – työnjako tehdään tilanne- ja aihekohtaisesti Kirjastot.fi:n toimituksessa.

Lisää tietoa:

Päivi Litmanen-Peitsala, Kirjastot.fi