Kysely yleisille kirjastoille YKN:n suunta -asiakirjan päivittämiseksi

Yleisten kirjastojen neuvosto on päättänyt kokouksessaan 19. – 20.4.2018, että Yleisten kirjastojen suunta 2016 – 2020 -asiakirja pitää päivittää vuosille 2020 – 2024. Työryhmän perustaminen annettiin työvaliokunnan tehtäväksi. Samalla päätettiin, että työryhmä tekee väljät kysymykset yleisille kirjastoille alkusyksystä ja että asiakirjaa työstämistä jatketaan workshopissa seuraavassa YKN:n kokouksessa marraskuun kokouksessa.

Kansalaisen kirjasto – yleisten kirjastojen suunta 2020 – 2024 työryhmään kuuluvat:
Ahola Marita, kulttuuri- ja kirjastotoimenjohtaja, Vaasan kaupunginkirjasto
Launonen Virpi, elinikäisen oppimisen ja osallisuuden johtaja, Mikkelin kaupunki
Pääkkölä Jouni, kirjastopalvelujohtaja, Oulun kaupunginkirjasto, puheenjohtaja
Sipola Nina, asiakaspalvelupäällikkö, Espoon kaupunginkirjasto
Soppela-Hyle, Satu, kirjasto- ja kulttuurijohtaja, Harjavallan kaupunki
Vainio Mikko, kirjastopalveluiden johtaja, Vantaan kaupunginkirjasto
Vänttinen Katri, kirjastopalvelujen johtaja, Helsingin kaupunginkirjasto
Sihteerit
Laine Aija, erityissuunnittelija, Helsingin kaupunki, valtakunnallinen kehittämisyksikkö
Litmanen-Peitsala Päivi, viestinnänsuunnittelija, Helsingin kaupunki, valtakunnallinen kehittämisyksikkö

Työryhmä kartoittaa nyt yleisten kirjastojen näkemyksiä työnsä pohjaksi. Asiakirjaa työstetään työryhmässä ja työtä jatketaan workshopissa seuraavassa YKN:n kokouksessa syksyllä.

Mitä mieltä olet Yleisten kirjastojen suunta 2016–2020 -asiakirjasta? Mihin olet ollut tyytyväinen? Mihin olet ollut tyytymätön? Mihin tarkoitukseen olet asiakirjaa hyödyntänyt?

Mitkä tavoitteet Yleisten kirjastojen suunta 2016–2020 -julkaisussa ovat edelleen akuutteja kehittämiskohteita kirjastoille?

Kysely on avoinna 8.10 – 21.10.2018 saakka, kyselyyn vastaamiseen menee aikaa noin 5 – 10 minuuttia.

Teemme yhdessä – osallistu sinäkin!

Tästä kyselyyn: https://www.webropolsurveys.com/S/C4B1FE271226BF70.par