AKE-linja 25.2. - kevätkokouksen muistio julkaistu

Mikä on AKE-linja?

AKE-linja kokoontuu kaksi kertaa vuodessa, helmikuussa ja syyskuussa käsittelemään kehittämistehtävää hoitavien kirjastojen toimintaa ja taloutta koskevia asioita. Kokouksessa ovat paikalla OKM:n, aluehallintovirastojen, sekä kehittämis- ja erityistehtäviä hoitavien kirjastojen edustajat. Kokouksen järjestää valtakunnallista kehittämistehtävää hoitava kirjasto, eli Helsingin kaupunginkirjasto. Kokousten kaikki muistiot ovat julkisia ja ne ovat luettavissa Kirjastot.fin verkkosivuilta.

Helmikuun kokouksessa kuultiin mm. OKM:n myöntämistä valtionavustuksista, aluehallintovirastojen henkilöstömuutoksista ja kevään koulutuksista, sekä valtakunnallisten työryhmien toiminnasta ja suunnitelmista. Lisäksi suunniteltiin syksyn koulutusyhteistyötä.

Helmikuun kokouksen muistio on luettavissa kokonaisuudessaan Kirjastot.fin verkkosivuilta.