Yle Arkisto mukana Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa

Yle Arkisto on liittynyt mukaan Kysy kirjastonhoitajalta -palveluun.

Yle Arkiston tehtävänä on huolehtia Ylen arkistoaineistoista sekä niiden digitoinnista ja metatiedoista. Julkaisemme arkisto-ohjelmia Elävässä arkistossa, sekä tarjoamme tietopalvelua Ylen toimittajille ja muille Ylelle ohjelmatyötä tekeville. Vastaamme mielellämme Ylen arkistoaineistoja koskeviin kysymyksiin nyt myös Kysy kirjastonhoitajalta –palvelussa.

Ylen arkistokokoelmat ovat ainutlaatuinen osa suomalaista kulttuurihistoriaa. Kokoelmat käsittävät radio-ohjelmia 1930-luvulta lähtien, tv-ohjelmia vuodesta 1957 lähtien, valokuvia, äänitehosteita, nuotteja ja kirjallisuutta sekä yli 600 000 niteen äänilevykokoelman. Kokoelmat karttuvat päivittäin uusilla ohjelmilla.

Lisätietoja: Yle Arkiston tietopalvelujen esimies Aki Kangas, puh. 040 837 3219, aki.kangas@yle.fi