Tapahtuma- ja ideapankki

Kesto
0-2h
Lisätietoa hinnasta
Kokonaishinta määräytyy sen mukaan, kuinka monta lähietäisyydelle sijoittuvaa esitystä voidaan yhdistää samaan matkaan.
Kuvaus ja tavoite

”Shakespearen naiset” on näyttämöllinen sooloteos, joka herättää eloon Shakespearen tekstit ja aikakauden musiikin kirjailijan juhlavuoden kunniaksi. Värikkäiden ja vaihteleviin naiskohtaloiden kudelma sopii niin nuorelle kuin vanhemmalle yleisölle. Kirjasto tarjoaa luontevan ja matalan kynnyksen tilan tälle noin tunnin mittaiselle esitykselle.

Elina Mustonen esiintyy lavalla sekä näyttelijänä että muusikkona. Käsikirjoituksesta ja ohjauksesta vastaavat Johanna Freundlich, Nely Keinänen ja Elina Mustonen. Musiikki esitetään Shakespearen ajan suosituimmalla kotisoittimella virginaalilla. Esityksen jälkeen on mahdollisuus yleisökeskusteluun.

Tekstit on valittu näytelmistä Loppiaisaatto, Henrik V, Romeo ja Julia, Talvinen tarina, Julius Caesar, Kesäyön uni, Macbeth, Kuningas Juhana, Hamlet, Othello ja Kuten haluatte. Suomennokset ovat WSOY:n tuoreesta käännössarjasta. Musiikkia kuullaan mm. seuraavilta 1600-luvun säveltäjiltä: William Byrd, John Dowland, Orlando Gibbons, Thomas Morley ja Giovanni Picchi.

”Shakespearen naiset” vieraili lokakuussa Lontoossa. Esityspaikkoina olivat maineikkaat Rose Theatre ja Garrick’s Temple to Shakespeare.

Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Pöytä soittimelle ja kohdevalo nuoteille.
Lupalomakkeet, sopimukset ja tekijänoikeusasiat
Esiintyjä vastaa tarvittavien esityslupien hankkimisesta ja maksujen tilityksestä tekijänoikeuksia valvoville järjestöille.
Tiedotus
Kirjasto käyttää omia tiedostuskanaviaan (julisteet, tiedotteet, internet, kaupungin tapahtumakalenterit, maksuttomat menopalstat, sähköpostikutsut ym.)
Esiintyjä toimittaa kirjastolle esityksen julisteen pdf-tiedostona sekä muun tarvittavan tekstimateriaalin.
Esityksellä on omat facebook-sivut: www.facebook.com/Her-Infinite-Variety-536912633132392/
Muuta huomioitavaa
Esiintyjä tuo mukanaan painetut käsiohjelmat, joissa on kaikki esitystiedot (ohjelma, monologitekstit sekä esittelytekstit suomeksi ja englanniksi).
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Sellon kirjasto, yhteyshenkilö Mia Wuorela (mia.wuorela@espoo.fi / 043 8252337)
Elina Mustonen elina.mustonen@uniarts.fi / 040 5237232