Tapahtuma- ja ideapankki

0-2h
ilmainen
Kuvaus ja tavoite

Eläinaiheinen loruleikkituokio alle 3v. lapsille ja heidän vanhemmilleen. Lapsen ja aikuisen yhteinen loruleikkituokio tuottaa molemmille yhdessä onnistumisen kokemuksia. Ikätovereiden tapaaminen on mukava lisä leikin lomassa.Tavoitteena antaa vinkkejä ja välineitä yhdessä tekemiseen sekä tarjota mukava hetki lapselle ja aikuiselle.

Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Eläinaiheisia loruja ja leikkejä.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Kootaan aineistosta noin kahdeksan eläinaiheisen loruleikin kokonaisuus. Mukaan voi liittää musiikkia, välineitä ym. Tilasta kannattaa tehdä mukava käyttäen esim. vilttejä. Alkuun voi ottaa esittelykierroksen kertomalla oma nimi ja lempieläin. Tuokion voi rakentaa sisältäen leikkejä sylissä istuen, liikkuen yhdessä vanhemman kanssa tai vuorovaikutuksessa muiden osallistujien kanssa. Lopussa rauhoitutaan vanhemman sylissä. Liian tiukkaa sabluunaa ei kannata suunnitella tai tehdä vaan toimia lapsilähtöisesti.

Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Oulunkylän kirjasto