Tapahtuma- ja ideapankki

0-2h
ilmainen
Kuvaus ja tavoite

Musiikki-leikkituokio lapsille alle 3v. Helppoja jumppaliikkeitä ja leikkejä Muumiperheen lauluretki (Huovi, Perkiö 2014) kirjaa apuna käyttäen.

Tavoitteena sisältöjen avaaminen.

Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
CD-soitin musiikille, vilttejä tai mattoja lattialle pehmikkeeksi.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Valitse itsellesi sopivat laulut kirjasta Muumiperheen lauluretki (Huovi, Perkiö 2014) ja tee niihin sopivat liikkeet. Vaativuustaso riippuen ikäryhmästä, jolle leikkihetki on suunnattu. Liikkeet voivat olla marssimista, kädet ylös alas, jalkojen heiluttelua. Yhteen kertaan mahtuu noin 5-7 lorua, lopuksi kannattaa valita jokin rauhallinen leikki. Vanhemmat voi ottaa mukaan leikkiin.

Tee tilasta mukava ja esteetön.

Esimerkki musiikkileikistä.

Toivotetaan kaikki tervetulleeksi. Ollaan kaikki Muumipeikkoja ja venytellään niin kuin Muumipeikko kun se herää pitkän talviunen jälkeen nostamalla tassut ylös kohti kattoa. Laitetaan kappale soimaan CD-levyltä.

1. Pieni iloinen tie - lähdetään kulkemaan marssien Muumipeikon mukana pitkin Muumilaaksoa

• ensimmäisessä säkeistössä siltetään kämmentä
  • toisessa säkeistössä taputetaan
  • kolmannessa säkeistössä tömistellään
  • neljännessä säkeistössä kädet kasvojen eteen

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Suunnitteluun kannattaa varata noin 3tuntia.
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Oulunkylän kirjasto