Tapahtuma- ja ideapankki

yli 500€
Lisää tietoa: 1000
Kuvaus ja tavoite

Kirjamessut ja muut isot kirja-alan tapahtumat kiinnostavat useita kirjaston asiakkaita. Siksi sisämaassa sijaitsevan kirjaston on järkevää järjestää bussikyyditys. Varsinkin seniorit ovat kiitollisia, koska heidän ei välttämättä tulisi lähdettyä omin kyydein. Bussiin mahtuu hyvin sekä asiakkaita että kirjastojen henkilökuntaa, joten matka toimii myös tyhy-retkenä ja ammatillisena koulutuksena.

Suositeltava ajankohta
Esim. Helsingin ja Turun kirjamessujen aikaan.
Toimijat ja yhteistyötahot
Liikennöitsijä. Mahdolliset sponsorit.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Matkalla pitää olla matkanjohtaja, jolla on kaikki langat käsissään. Matkalle ilmoittautuneiden nimilistassa riittää päivittämistä, joten kannattaa miettiä tarkkaan, miten ilmoittautumisia otetaan vastaan. Myös kannattaa ottaa ylös kaikkien matkaan ilmoittautuneiden puhelinnumerot. Jonotuslista on myös tarpeellinen, koska viime hetken peruutuksia tulee aina.

Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Jyväskylän kaupunginkirjasto