Tapahtuma- ja ideapankki

0-2h
ilmainen
Kuvaus ja tavoite

Järjestimme kirjastossamme paneelikeskustelutyyppisen yleisötilaisuuden aiheesta lukupiiriharrastus. Kutsuimme panelisteiksi jäseniä erilaisista lukupiireistä. Noin tunnin mittaisen keskustelun aikana selvisi, miten monenlaisia lukupiirejä onkaan ja miten eri lukupiireissä on erilaiset edut ja ongelmat. Yleisö sai hyviä vinkkejä lukupiirien perustamiseen tai ideoita omiin lukupiireihinsä.

Tapahtumassa oli hyvä tilaisuus myös mainostaa kirjaston eri toimipisteissä järjestettäviä kirjavinkkauksia ja muita lukupiirityyppisiä tapahtumia.

Toimijat ja yhteistyötahot
Lukupiirejä on sekä suljettuja/yksityisiä että avoimia/julkisia. Avoimia voi hakea netistä ja näihin yleensä järjestöjen ylläpitämiin lukupiireihin on helppo ottaa yhteyttä. Yksityisiä lukupiirejä voi olla vaikeampi jäljittää. Esimerkiksi kirjaston Facebook-sivun kautta voi yrittää heitä tavoittaa.
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Jyväskylän kaupunginkirjasto