Tapahtuma- ja ideapankki

0-2h
ilmainen
Kuvaus ja tavoite

Ohjelma voi olla seuraavanlainen:
– piirustuspaja (tehtäviä esim. piirretään itsemme mangahahmoiksi, suunnitellaan oma hahmo jne. Tai opetellaan mangapiirustuksen perusasioita)
– origami ja pinssien tekoon keskittyvä paja (materiaaleina kirjaston poistomanga sekä origamipaperi)
– pyydetään vierailijoiksi paikallisia manga/anime-yhdistyksiä esittelemään alueen harrastustoimintaa (on mm. nuorteniltoja joissa katsellaan animea, conien järjestäjät voivat esitellä tapahtumia, cosplay-harrastajat voivat kertoa pukuilun harrastamisesta alueella esim. omat työpajat)
– keskustellaan mangasta ja animesta, pöytä täyteen uusimpia mangoja ja animelehtiä sekä mahdollisesti kirjastoväen omaa harrastustavaraa. Keskustelua syntyy hyvin!
– vinkataan omia suosikkisarjoja muille, mukaan voi ottaa omia suosikkikirjoja tai ne voi poimia mukaan kirjaston hyllystä (toimii sitten kun porukka on tutustunut toisiinsa)

Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Oulun kaupunginkirjasto