Tapahtuma- ja ideapankki

Kirjastoillallinen

Kuvaus ja tavoite

Kirjallisuusaiheinen tapahtuma, jossa ruoka ei ole pääosassa. Kirjaston henkilökunta vinkkaa teemaan sopivaa kirjallisuutta, ja vinkkauspaketti laaditaan "alkupaloista", "pääruoasta" ja "jälkiruoasta". Illalliselle osallistujat saavat tuoda myös omia lukuvinkkejä. Illallisella keskustellaan vinkatuista kirjoista ja kirjallisuudesta yleisesti. Joka illalliselle on oma teemansa, jonka mukaan vinkkauspaketti tehdään (esim. jännitys, kauhu). Illallisella voi kuitenkin tarjota myös pientä purtavaa :)

Kategoriat
kirjallisuus
Kohderyhmä
aikuiset
ikäihmiset
Tapahtuman kesto
0-2h
Tapahtuman hinta
ilmainen
Suositeltava ajankohta
Aukioloajan ulkopuolella
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Pöytä, tuoleja

Annetaan osallistujille lukusuositusmenu (kirjat lueteltu ruokalistan muodossa)

Mahdollisuus tarjota pientä purtavaa/juomista

Haluaako koristella tilan teemaan sopivaksi tai ravintolamaiseksi?
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Kirjastoillallinen - runko

1,5 h 

Illan teema: murhia ja mysteereitä

 

-Vinkataan muutama "alkupalakirja"

-Keskustelua vinkatuista kirjoista

-Asiakkaiden kirjasuosituksia - tuo oma kirjavinkkisi

-Kaikki osallistujat pääsevät kertomaan, minkälaisista tarinoista pitävät dekkareissa tai jännäreissä

 

-Vinkataan muutama pääruokakirja

-Keskustelua vinkatuista kirjoista

 

-Vinkataan muutama "jälkiruokakirja" 

-Vapaata keskustelua

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Mainokset hyvissä ajoin, jotta tapahtumaan riittää osallistujia

Kirjavinkkipaketti valmis ennen tapahtumaa, vinkkipaketin teko riippuu paljonko kirjoja aiotaan vinkata

Lukusuositusmenu valmiiksi ennen tapahtumapäivää

+ Tilan koristelu ja tarjottavien esillepano samana päivänä
Tiedotus
Paperiset julisteet, flyerit, mainostus somessa ja kirjaston verkkosivuilla sekä paikallisissa tapahtumakalentereissa
Kuvauksen laatinut kirjasto
Launeen kirjasto, Lahti
Yhteystiedot
Maija Rauhamaa maija.rauhamaa@lahti.fi
Kirjaston muuhun toimintaan vaikuttavaa, esim. melu
Järjestetään mieluiten aukioloaikojen ulkopuolella, jotta keskustelu ei häiritse muita asiakkaita