Tapahtuma- ja ideapankki

puoli päivää
alle 100€
Kuvaus ja tavoite

Toteutimme Kirjastolehdestä saadun idean pohjalta oman näköisen lukuretriitin. Suljimme sunnuntaina 14 - 20 omatoimikirjaston ja kokoonnuimme lukemaan ennakkoilmoittautuneiden kanssa vapaavalintaisia kirjoja. Olimme varanneet muutaman ylimääräisen nojatuolin ja säkkituolin. Osallistujat toivat mukanaan nyyttärituomiset, joita oli ennakkoilmoittautumisen yhteydessä soviteltu, jottei tarjolla olisi vain makeaa/suolaista. Kirjasto tarjosi teen ja kahvin.

Aloitimme 1,5 h lukemisosiolla ja sitten kokoonnuimme nyyttäripöydän ääreen juttelemaan luetusta. Sitten jatkettiin lukemista ja seuraavalla tauolla toinen puolisko osallistujista esitteli lukemaansa.

Osallistujia oli kymmenen, mikä oli meidän tiloihin maksimimäärä. Ja ajankäytöllisestikin juuri sopiva. Isommalla porukalla kannattaa tehdä pienryhmiä.

Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Elimäen kirjasto