Tapahtuma- ja ideapankki

sadut
kaikki asiakkaat
Kesto
useamman päivän tapahtuma tai teemaviikko
Kuvaus ja tavoite

Riihimäen kirjastossa on toukokussa 2018 esillä tunnettujen riihimäkeläisten mielikirjoja! Lähestyimme muutamaa julkisuuden henkilöä ja saimme iloksemme hienon kattauksen heidän mielikirjojaan. Teimme näyttelyä varten kirjalistat lukijoiden mielikirjoista ja keräsimme paikalla olevat kirjat näyttelyyn. Kirjalistoihin ja perusteluihin voi tutustua kirjaston kaunotasanteella. Mukaansa voi myös napata lainaan esillä olevia kirjoja ja katsoa, olisiko niistä omiksi mielikirjoiksi!

Mukana näyttelyssä on mielikirjoja: Jani Forsman, Tommi Hakala, Samae Koskinen, Niina Lahtinen, Jarkko Martikainen, Aino-Kaisa Pekonen, Satu-Lotta Peltola, Jari Olavi Rantala, Ringa Ropo, Päivi Räsänen ja Sami Sulkko.Mielikirjanäyttely

Suositeltava ajankohta
Milloin vain
Toimijat ja yhteistyötahot
Kirjasto ja tunnetut riihimäkeläiset, tai täällä vaikuttaneet.
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Julistepohja näyttelyyn / kirjalistoista vihkonen, jota voi selailla tai ottaa mukaan / tulostettuina otteita kirjoista perusteluineen, somisteena ja informaationa näyttelyn yhteydessä.
Lupalomakkeet, sopimukset ja tekijänoikeusasiat
Kysyimme sähköpostitse mielikirjoja ja samalla kysyimme lupaa käyttää niitä ja perusteluja näyttelyn yhteydessä sekä sosiaalisessa mediassa.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Lähetetään henkilöille sähköpostitse pyyntö lähteä mukaan mielikirjanäyttelyyn. Usein viesti menee managerin tai ohjelmatoimiston tms. kautta.

Kiitetään osallistujia mukaan lähtemisestä.

Kootaan kirjoista ja perusteluista / tarinoista listat ja muu tulostettava materiaali.

Mietitään näyttelyn somisteet ja suunnitellaan näyttelyä. Kerätään kirjat ja kootaan näyttely.

Mainostetaan lehdistötiedotteella, kirjastossa ja sosiaalisessa mediassa.

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Ainakin kaksi kuukautta aiemmin. Ihmisiä on joskus vaikea tavoittaa.
Tiedotus
Kirjastossa. kotisivulla, lehdistötiedote, sosiaalinen media (facebook ja twitter).
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Riihimäen kaupunginkirjasto