Tapahtuma- ja ideapankki

alle 500€
Kuvaus ja tavoite
Naamiot

Haluaisitko kokeilla olisiko sinusta uudeksi Sherlock Holmesiksi tai Hercule Poirotiksi? Kutkutteleeko kielen päällä neiti Marplemaiset kommentit?

Kirjan talon murhamysteerissä tuomme tilaisuuteesi omintakeisen murhan tilauksesta. Murha on käsikirjoitettu ja halutessa saat mukaasi myös näyttelijöitä takaamaan tilaisuuden yllätysmomentin. Osallistujien tehtäväksi jää eläytyä, osallistua, pitää hauskaa – ja tietysti ratkaista se kuka on syyllinen.

Murhamysteeri voidaan järjestää kirjaston toiveiden mukaan halutulle osallistujamäärälle. Osallistujien suositusmäärä on 10 per sanataiteilija. Sanataiteilijoita tilataan tilaisuuteen ennakoidun osallistujamäärän mukaisesti. Osaksi murhamysteeria voidaan haluttaessa tuoda esim. pedagogisia tai asiakkaita ohjaavia elementtejä. Murhamysteeri sopii erityisesti esim. Halloween -teemaan.

Suositeltava ajankohta
Iltaisin, viikonloppuisin
Toimijat ja yhteistyötahot
Kirjan talo - Bokens hus ry
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Kirjan talo tuo tarvittavat materiaalit mukanaan
Lupalomakkeet, sopimukset ja tekijänoikeusasiat
Sopimus Kirjan talo ry:n kanssa. Kirjan talon sanataiteilijoilla on oikeus käyttää olemassa olevia konsepteja tilaisuuden aikana.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Tapahtuma toteutetaan tilaajan toivomaan aikaan, tilaajan toiveiden mukaan. Suositeltu kesto on n. 2 tuntia. Tapahtuma on osallistava sanataidetyöpaja, johon on mahdollista liittää performanssin elementtejä, sekä eism. kirjaston käyttäjiä ohjaavaa tai pedagogista lähestymistapaa (esim. vihjeiden etsiminen kirjaston käytön kautta, jne).

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Tilaisuuden markkinointiin tulisi varata tarpeeksi aikaa osallistujien mahdollisimman suuren määrän paikallesaamiseksi.
Tiedotus
Kirjan talo ry tukee tiedottamista tapahtumasta mm. omien somekanaviensa kautta.
Muuta huomioitavaa
Kirjaston muuhun toimintaan vaikuttavaa, esim. melu
Tilat, sanataiteilijoiden opastus henkilöstön osalta.
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Runosmäen kirjasto