Tapahtuma- ja ideapankki

aikuiset
ikäihmiset
Kesto
säännöllisesti kokoontuva kerho tms.
alle 100€
Kuvaus ja tavoite

Tarinatorstait ovat yhdessä Haukiputaan kirjaston/Oulun kaupunginkirjaston ja Haukipudas-seuran järjestämiä keskustelu- ja luentoiltoja. Jokaisen illan teemana on yksi vanhan kanta-Haukiputaan kylä, sen historia, ihmiset, ilmiöt ja kirjallisuus. Tavoitteena on edistää kotiseudun sekä sen historian ja kirjallisuuden tuntemusta, vahvistaa paikallisia perinteitä ja luoda uusia sekä lisätä yhteisöllisyyttä kaikille kiinnostuneille avoimella tapahtumalla. Ensimmäiset tarinatorstait alkavat syyskuussa 2014.

Suositeltava ajankohta
Kevät/syksy
Toimijat ja yhteistyötahot
Oulun kaupunginkirjasto/Haukiputaan kirjasto, Haukipudas-seura
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Illan aiheesta riippuen jaettavaa tulostemateriaalia, esitystekniikkaa (valkokangas, videotykki, kannetava tietokone) sekä kirjallisuutta kuvittamaan ja havainnollistamaan tarinatorstain aihetta.
Lupalomakkeet, sopimukset ja tekijänoikeusasiat
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Keskustelutilaisuutena kirjasto tiloissa

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Koska kyse on tapahtumasta, joka toteutuu saman teeman sisällä useita kertoja, sisällön suunnittelu on hyvä aloittaa jo esim. edellisenä keväänä, mikäli tapahtumaa suunnitellaan syksylle. Yhteistyökumppanin löytäminen on tehtävä ajoissa, markkinointi ja käytännön järjestelyt hoituvat n. 2-4 vkossa.
Tiedotus
Ennen tapahtumaa tiedotetaan kirjaston omissa kanavissa, itse tapahtuma kuvataan ja jaetaan mm. sosiaalisessa mediassa
Kirjaston muuhun toimintaan vaikuttavaa, esim. melu
Tilan järjestelyt: esitystekniikka, istumapaikat, luennoitsijoiden pienet tarjoilut