Tapahtuma- ja ideapankki

Kesto
koko päivä
Kuvaus ja tavoite

Kirjasatoa esittelee valikoidun otannan edellisen vuoden kirjallisuutta. Muun muassa parhaimmat dekkarit, kotimaisen kaunokirjallisuutta, musiikkikirjallisuutta, viihdekirjallisuutta, fantasiaa ja sarjakuvia.

Suositeltava ajankohta
Tammi-maaliskuu
Toimijat ja yhteistyötahot
Kirjaston henkilökunta, koulukirjastot, maakuntakirjastot, oppilaitokset, varhaiskasvatus, AMK, yliopisto
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
Power point-esitykset ja kirjalistat, luentosali, seinä ja videotykki, Lync-etäyhteysmahdollisuus plussaa.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Kirjaston henkilökunnasta vapaaehtoiset ilmoittautuvat esittelemään oman jonkin kirjallisuuden lajin. Ilmoittautumiset otetaan vastaan ja esitysjärjestys suunnitellaan jo syksyllä. Kukin esittelijä saa aikaa 30-40min. Tuossa ajassa esittelee pikaisesti 10-20 kirjaa. Paria kuukautta ennen tapahtumaa lähetetään kutsut ja määritellään ilmoittautumispäivä osanottajille.

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Viimeistään puolta vuotta aikaisemmin, jotta esittelijöillä on tarpeeksi aikaa lukea esiteltävät kirjat.
Tiedotus
Kutsut yhteistyökumppaneille, markkinointi kotisivuilla ja somessa, palautteet tapahtuman jälkeen asianosaisille.
Kirjaston muuhun toimintaan vaikuttavaa, esim. melu
Tekniikan toimivuus, mahdollinen kahvitarjoilu, kuulutukset ja tapahtuman juontaminen.
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto, Oulu City Library