Tapahtuma- ja ideapankki

kaikki asiakkaat
alle 500€
Kuvaus ja tavoite

Käsityötapahtuma jossa esiteltiin ajankohtaista käsityökirjallisuutta ja uusimpia neule- ja virkkaustrendejä kirjavinkkauksen ja jaettavan vinkkipaketin keinoin. Tapahtuman vetonaulana oli kirjailijavieras Molla Mills kertomassa työstään ja uusimmasta uunituoreesta Virkkuri - Muotoja ja pintoja -kirjastaan. Tapahtuman rakenne oli seuraavanlainen:

Klo 17.30-18.15 Käsityökirjojen vinkeä vinkkipaketti
Kaipaatko vinkkejä uusimmista neule- ja virkkaustrendeistä ja käsityökirjallisuudesta? Intohimoinen käsityöharrastaja Jaana Lindroos esittelee ajankohtaista ja modernia käsityökirjallisuutta vinkkipaketillaan.
Klo 18.15-19.45 Käsityötapaaminen illan vieraan Molla Millsin kanssa! Uunituoreen Virkkuri - Muotoja ja pintoja -kirjan esittelyä sekä vapaamuotoista keskustelua, neulomista ja virkkaamista Mollan kanssa.

Suositeltava ajankohta
Arabianrannan kirjastossa tapahtuma oli keskiviikkoiltana 23.4. klo 17.30-20
Toimijat ja yhteistyötahot
Tapahtuman suunnitteli ja toteutti 1 henkilö kirjastosta ja lisäksi oli yksi kirjailijaesiintyjä. Tapahtumassa vieraan sijaan esim. käsityöbloggaaja.
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
- rekvisiittana esimerkkejä käsitöistä
- sponsorilta 2 kirjaa palautteen antajien kesken arvottavaksi

lisäksi voisi olla esim sponsorien tarjoamia koukkuja ja lankoja joilla osallistujat pääsevät kokeilemaan eri tekniikoita
Lupalomakkeet, sopimukset ja tekijänoikeusasiat
Sopimus kirjailijavieraan kanssa maksettavasta palkkiosta.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

1. Ideointi ja suunnittelu
2. Neuvottelut eri osapuolien välillä rahoituksesta ja aikatauluista
3. Tiedotus ja markkinointi
4. Vinkkipaketin kokoaminen (aineiston valinta ja esittelytekstit)
5. Kirjavinkkauksen suunnittelu (vinkattavien kirjojen valinta, Powerpoint-esitys)
6. Tapahtumassa palautteen kerääminen (osallistujien kesken arvottiin sponsorina toimineelta Nemolta saadut kirjat)
7. Palauteyhteenveto, palkkion maksaminen kirjailijavieraalle

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
1-2 kk ennen jotta saa aikataulut ja muut raamit sovittua ensin ja sen jälkeen markkinoinnin ja tiedotuksen tarpeeksi ajoissa ja tehokkaasti liikkeelle.
Tiedotus
Tiedotus lähialueen yhteistyökumppaneille ja medioille sähköpostitse. Markkinointia kirjaston sivuilla, sosiaalisessa mediassa sekä julistein/flyerein kirjastossa ja lähialueen ilmoitustaululla.
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Arabianrannan kirjasto