Tapahtuma- ja ideapankki

jokin muu
ilmainen
Kuvaus ja tavoite

Kirjastorokki on Rovaniemen kaupunginkirjaston musiikkiosaston perinteikäs elävän musiikin tapahtuma, joka nykyisin järjestetään syksyisin Rovaniemi-päivien aikaa. Kirjastorokki on ensisijaisesti tarkoitettu aloitteleville bändeille.

Kirjastorokin sisartapahtumia ovat mm. jo useamman vuoden toiminut Kirjastometalli sekä kirjastopunkki. Tuoreimpana on lokakuussa ensimmäistä kertaa järjestettävä KirjastoRoots.

Suositeltava ajankohta
Isomman tapahtuman yhteydessä.
Toimijat ja yhteistyötahot
Rovaniemen kaupunginkirjaston musiikkiosasto yhteistyössä kulttuuripalvelukeskuksen ja Taiteen edistämiskeskuksen kanssa.
Tarvittavat materiaalit ja niiden käyttötarkoitus
PA-laitteet, backline, valotekniikka, miksaaja.
Lupalomakkeet, sopimukset ja tekijänoikeusasiat
Ilmoitus Teostolle suositeltava.
Miten tapahtuma tai idea toteutetaan

Otetaan yhteyttä bändeihin ja varataan tila. Tehdään tapahtumajuliste ja tiedotetaan somessa ja muussa mediassa.

Tapahtumapäivänä pystytetään tekniikka ja tehdään kaikille bändeille (4-5) soundcheck sekä sovitaan esiintymisjärjestys. Tapahtuman jälkeen tekniiikka puretaan ja tila siivotaan.

Missä vaiheessa järjestelyt tulee aloittaa, perustelut
Noin kuukausi ennen tapahtumaa. Bändeihin kannattaa olla myös yhteydessä, sillä etenkin nuoret yhtyeet saattavat unohtaa, että yhtyettä ei enää olekaan tms.
Tiedotus
Sosiaalinen media ja muu media. Kirjoitetaan puffi ja levitetään julisteita.
Muuta huomioitavaa
Vaikka Kirjastorokin aikana ei ole koskaan ollut ainoatakaan järjestyshäiriötä, kannattaa tapahtumassa olla mukana yleisen turvallisuuden nimissä vähintään yksi kortillinen järjestyksenvalvoja.
Kirjaston muuhun toimintaan vaikuttavaa, esim. melu
Aikataulun kannattaa olla väljä, jotta vältytään stressaavalta kiireeltä.
Kuvauksen laatinut kirjasto ja Yhteystiedot
Rovaniemen kaupunginkirjasto – Lapin maakuntakirjasto