Ilmoitukset ja kampanjat

Poikkeusajan vinkki 37: Antiikkia ja vintagea - onko sittenkään ja mitä kannattaisi maksaa?

Antiikkiesineet ja suomalaisen muotoilun kulta-ajan tuotteita on kaupan kirpputoreilla ja verkossa. Mistä saa tietoa esineiden historiasta ja arvosta? Makupalat.fi on kerännyt paljon verkkosivuja, joista saa tietoa esineiden historiasta. Esineiden arvo taas on ostajalle se, minkä hän suostuu maksamaan. Onko oma esine arvokas, onko sen kaltainen ollut kaupan? Huutokauppojen toteuneiden kauppojen luettelot sekä kuvahaun avulla saatu tieto eri verkkosivuilta saattaa auttaa pohtijaa. Kun aihe tulee asiakaspalvelussa vastaan, näitä vinkkejä voi käyttää.

Makupalat.fi: luokka Taideteollisuuden ja muotoilun historia

Makupalat.fi: luokka: Sisustusarkkitehtuuri. Huonekalutaide

Makupalat.fi: luokka Lasitaide. Keramiikka

Huutokauppa Hagelstam: Luettelot

Huutokauppa Helander: Menneiden huutokauppojen luettelot

Yle Areena Audio: Kulttuuriykkönen Tulevaisuuden antiikkia - me esittelemme suomalaisen nykydesignin hienoimmat esineet

Antiikki&Design-lehti: Kysy esineistä -palsta

A-lehdet: meilläkotona.fi/antiikki

Oulun kaupunginkirjasto, evaitaopiskeluun.fi: Käänteinen kuvahaku eli visuaalinen haku

Yle, Valheenpaljastaja: Näin tunnistat kuvahuijauksen ja jäljität valokuvia verkossa

Enter ry, Ikinörtti-blogi: Enterin digivinkki: Google Lens -sovelluksen käyttö

Kavi.finna.fi: Savesta käyttöesineitä (1952)

Kaikki poikkeusajan vinkit löydät täältä.

Kuva 1950-luvun saviesineistä.

Kuva: Kavi.finna.fi, Savesta käyttöesineitä (1952)

Organisaatio
Kirjastot.fi