Koulutus ja seminaarit

Uudenmaan kirjastojen kesäpäivä 18.5, Porvoossa

Uudenmaan kirjastojen kesäpäivän keskiössä on sinun ja työyhteisösi työhyvinvointiin liittyviä kysymyksiä. Kesäpäivä pidetään uudistetussa Porvoon kaupunginkirjastossa, johon on samalla mahdollisuus tutustua. Päivässä on ohjelmaa suomeksi ja ruotsiksi ja kannustamme kaksikieliseen kanssakäymiseen!

Päivän aluksi mentaalivalmentaja Amy Skogberg antaa vinkkejä stressiä vastaan ja työilon lisäämiseksi. Skogberg on entinen SM-tason urheilija ja toiminut mentaalivalmentajana urheilijoille, organisaatioille ja yksityishenkilöille. Nykyään hän näkee itsensä muutosagenttina, joka auttaa ihmisiä positiiviseen muutokseen ja kehitykseen.

Aamupäivän toisessa puheenvuorossa tietokirjailija ja suosittu bloggari Eeva Kolu puhuu palautumisesta. Kolun kirja Korkeintaan vähän väsynyt on ollut lähiaikojen keskustelluimpia uupumusta käsitteleviä kirjoja.

Iltapäivän aikana pääsemme pohtimaan omaa työtämme parin helpon pohdintatehtävän kautta. Tarkoituksena on tunnistaa asioita, jotka lisäävät kuormitusta työarjessamme ja miettiä keinoja, miten niistä voi päästä eroon.

Pääsemme myös kierrokselle uudistettuun Porvoon kaupunginkirjastoon. AKE Porvoo tarjoaa aamu- ja iltapäiväkahvit. Lounas on omakustanteinen. Päivään osallistuminen on maksutonta. Osallistujat vastaavat omista matkakuluistaan.

Uudenmaan kirjastojen kesäpäivä on suunnattu kaikille Uudenmaan yleisissä kirjastoissa työskenteleville. Aamupäivän puheenvuorot striimataan, mutta niitä ei tallenneta. Suosittelemme järjestämään omassa kirjastossa keskustelun päivän teemoista useamman etäosallistujan kesken.

9.30. Aamukahvit ja tervetulosanat.  Malin Hollmén, kirjastopalvelupäällikkö

10.00-11.00 Må bra på jobbet! Fem tips för att motverka stress och öka arbetsglädjen. Amy Skogberg, mental tränare

11.00 Tauko

11.15 Asiaa palautumisesta. Eeva Kolu, freelancer, sisällöntuottaja, yrittäjä.

12.00 Lounas

13.00 Työskentelyä ryhmissä

14.00 Kahvitauko

14.15 Työskentely ryhmissä jatkuu