Koulutus ja seminaarit

Ratkaisukahvit #24: Uusi Akepike.fi ja syksyn koulutukset

Seurattavissa verkossa

PiKe-alueen yhteiset Ratkaisukahvit tulevat taas. Kokoonnumme perjantaina 26.8. klo 10.00 linjoille Zoomiin vaihtamaan ajatuksia kirjastoalan ajankohtaisista asioista. Tervetuloa mukaan kahvittelemaan, keskustelemaan ja oppimaan uutta yhdessä muiden kollegoiden kanssa.

Tällä kerralla keskitytään uuteen Akepike.fi-verkkosivuun, joka on meidän tärkein viestintäkanava. Tämän lisäksi julkaistaan syksyn oppimistilaisuuksien ja yhteisten kokoontumisajojen päivämäärät.

Kannattaa liittyä kuulolle!

Klo 10.00–10.15 Noin viikon kirjastouutiset – meiltä ja maailmalta

Klo 10.15–10.30 Uuden Akepike.fi-verkkosivuston esittely

Sivuston uudistustyö aloitettiin jo vuonna 2021 toteutetulla kyselyllä sekä saavutettavuus- ja käytettävyysanalyysillä. Tänä vuonna alueelliselle kehittämistehtävälle rakennettiin uusi saavutettava visuaalinen ilme ja typografiat.

Uuden sivuston rakenne pohjautuu käyttäjien kommentteihin ja kehittämiskirjaston tekijöiden näkemyksiin muutostarpeista. Tavoitteena on, että uusi sivusto vastaa odotuksiin mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen.

Klo 10.30–10.45 Akepiken syksyn koulutukset

Klo 10.45–11.15 Yhteinen keskustelu, kysymykset ja kommentit

Voit osallistua ilman ennakkoilmoittautumista tällä Zoom-linkillä

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Koordinaattori Jarkko Rikkilä
Puh. 040 800 7828 / S-posti: jarkko.rikkila@tampere.fi