Koulutus ja seminaarit

Ratkaisukahvit #22: Pienten kirjastojen puolella pe 27.5.

Seurattavissa verkossa

PiKe-alueen yhteiset Ratkaisukahvit tulevat taas! Kokoonnumme perjantaina 27.5. klo 10.00 linjoille Zoomiin vaihtamaan ajatuksia kirjastoalan ajankohtaisista asioista. Tervetuloa mukaan kahvittelemaan, keskustelemaan ja oppimaan uutta yhdessä muiden kollegoiden kanssa!

Toukokuun Ratkaisukahveille Julin ja Jarkon seuraan liittyy projektisuunnittelija Kalle Lehtinen Tampereen kaupunginkirjastosta. Kalle on uusin vahvistus akepiken tiimiin ja tulee kohdistamaan katseensa erityisesti alueen pienten kuntien (alle 5000 asukasta) osaamisen kehittämiseen.

Viime kesänä toteutun akepike-kyselun yksi keskeinen havainto oli, että pienten kuntien näkökulma voitaisiin huomioida toiminnassamme paremmin. Syksyn 2022 aikana on tarkoitus suunnata koulutusta alueen pienemmille kunnille ja lisätä yhteistoimintaa eri tavoin. Lisäksi julkaisusarja täydentyy tänä vuonna vaikuttamisoppaalla, johon kerätään konkreettisia vinkkejä ja hyviä toimintamalleja hyvinvointi- ja vaikuttamistyöstä. Pienikin on suurta!

Osallistu ilman ennakkoilmoittautumista tällä Zoom-linkillä.

Ratkaisukahvit #22: Pienten kirjastojen puolella
Pe 27.5.2022
Klo 10.00 – 11.15

Ohjelma

10.00 – 10.20 Noin viikon kirjastouutiset / Juliaana Grahn, projektisuunnittelija & Jarkko Rikkilä, koordinaattori

10.20 – 10.30 Kalle Lehtinen esittäytyy

10.30 – 11.00 Pienten PiKe-kirjastojen puolella -kyselyn tulokset ja yhteinen keskustelu projektin sisällöstä

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kysy lisää

Koordinaattori Jarkko Rikkilä