Koulutus ja seminaarit

Ratkaisukahvit #21: Kehittämistä Laukaassa ja uusi avustus lukutaitotyöhön

Seurattavissa verkossa

PiKe-alueen yhteiset Ratkaisukahvit tulevat taas! Kokoonnumme perjantaina 29.4. klo 10.00 linjoille Zoomiin vaihtamaan ajatuksia kirjastoalan ajankohtaisista asioista. Tervetuloa mukaan kahvittelemaan, keskustelemaan ja oppimaan uutta yhdessä muiden kollegoiden kanssa!

Huhtikuun Ratkaisukahveille Julin ja Jarkon vieraaksi liittyvät kirjastotoimenjohtaja Risto Heikkinen ja kirjastotoimen ylitarkastaja Mika Mustikkamäki. Risto Heikkinen esittelee Laukaan kirjaston kehittämissuunnitelmaa 2022–2026. Kehittämissuunnitelma sisältää määrityksiä, joilla kunnankirjasto voi parhaimmalla mahdollisella tavalla hoitaa tehtäväänsä kirjastoalan ja muun toimintaympäristön muuttuessa. Mika Mustikkamäki kertoo kirjastoille suunnatusta uudesta valtionavustushausta. Aluehallintovirastot myöntävät avustuksia, joiden tavoitteena on kehittää yleisten kirjastojen palveluja ja toimintamuotoja lukemisen ja lukutaitojen edistämiseksi. Avustuksia voivat hakea kunnat ja yleiset kirjastot.

Tervetuloa – vapaa pääsy!

Osallistu tilaisuuteen ilman ennakkoilmoittautumista tällä Zoom-linkillä.

Ratkaisukahvit #21: Kehittämistä Laukaassa ja uusi avustus lukutaitotyöhön
Pe 29.4.2022
Klo 10.00 – 11.15

Ohjelma

Klo 10.00–10.20 Noin viikon kirjastouutiset / Jarkko Rikkilä, koordinaattori & Juliaana Grahn, projektisuunnittelija (Akepike)

Klo 10.20–10.40 Laukaan kirjaston kehittämissuunnitelma esittelyssä / Risto Heikkinen, kirjastotoimenjohtaja (Laukaan kunnankirjasto)

Klo 10.40–11.00 Erityisavustus yleisten kirjastojen lukutaitotyön vahvistamiseksi / Mika Mustikkamäki, kirjastotoimen ylitarkastaja (LSSAVI)

Klo 11.00–11.15 Kysymykset, kommentit ja keskustelu

Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Kysy lisää

Koordinaattori Jarkko Rikkilä