Koulutus ja seminaarit

Ohjaamisen aakkosia – kuinka opastaa asiakkaita digiin (Forssa)

Lahden alueellista kehittämistehtävää hoitava kirjasto järjestää ohjaamiskoulutuksen, jonka kouluttajana toimii Kai Halttunen.

Koulutuksessa syvennytään tarkemmin taitojen ja teknologioiden käytön ohjaamiseen:

• Millaisia ovat tehokkaat ohjaus- ja työskentelytavat opastus- ja koulutustilanteissa, kun tavoitteena on asiakkaiden digitaitojen kehittyminen?
  • Miten kerron, keskustelen, havainnollistan, demoan sekä neuvon ja opastan oppijaa?
  • Konkreettisia toimintatapoja ohjaajalle.

Osallistujat voivat käyttää omia mobiililaitteita tai kannettavia koulutuksen aikana, mutta oma laite ei ole pakollinen. Osallistujille lähetetään ennen koulutusta pieni ennakkotehtävä, joka palautetaan kouluttajalle.

Päivän ohjelma

• 9.30 –10 Aamukahvit (järjestäjä tarjoaa)
  • 10–11.30 koulutusohjelmaa
  • 11.30–12.30 lounas (omakustanteinen)
  • 12.30–15 koulutusohjelmaa (välillä tauko)

Jos ilmoittautuneita on enemmän kuin paikkoja, etusijalla ovat Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) kirjastojen työntekijät.

Samansisältöiset koulutukset toteutetaan 26.11. Lahdessa, 13.12.2019 Lappeenrannassa, 21.1.2020 Kotkassa ja 23.1.2020 Forssassa.

Lisätietoa koulutuksista ja ilmoittautuminen: https://akeuutiset.wordpress.com/2019/09/11/ohjaamisen-aakkosia-kuinka-opastaa-asiakkaita-digiin/

Kaupunki
Forssa