Koulutus ja seminaarit

Ohjaamisen aakkosia – kirjaston digipalveluiden ohjauskoulutus (Järvenpää)

Porvoon alueellista kehittämistehtävää hoitava kirjasto järjestää ohjaamiskoulutuksen, jonka kouluttajana toimii Kai Halttunen.

Koulutuksen sisältö:

Konkreettisia esimerkkejä ja harjoituksia ohjaus- ja
koulutustilanteiden suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista.
Kuinka tutustun oppijaan ennakolta ja miten motivoin häntä? Ohjaustilanteen rakentaminen,
havainnollistaminen, vuorovaikutus. Orientaatioperustat oppimisessa. Miten meni?
Palaute ja arviointi. Digiohjauksen erityispiirteitä. Oman osaamisen ja ohjausrohkeuden kehittäminen.
Osallistujille lähetetään ennen koulutusta pieni ennakkotehtävä, joka palautetaan kouluttajalle.

Päivän ohjelma
9.30 –10 Aamukahvit (AKE Porvoo tarjoaa)
10–15 koulutusohjelmaa (välillä lounas- ja kahvitauot)

Jos ilmoittautuneita on enemmän kuin paikkoja, etusijalla ovat Kirkes-kirjastojen ja muiden yleisten kirjastojen henkilökunta Uudellamaalla. Samansisältöiset koulutukset toteutetaan 29.1. ja 5.2. Lohjalla sekä 11.2. Keravalla ja 20.2. Järvenpäässä.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 3.2.2020. Ilmoittautumislomake löytyy osoitteesta https://link.webropolsurveys.com/S/CC5F61A6EEEE5D93

Koulutus on osa Porvoon kaupunginkirjaston alueellista kehittämistehtävää. AKE Porvoo tarjoaa aamu- ja iltapäiväkahvit, mutta lounas on omakustanteinen.

Kaupunki
Järvenpää