Koulutus ja seminaarit

MITÄ? Kirjastot ympäristötoimijoina -webinaari
MISSÄ? Teams
MILLOIN? To 18.8.2022 klo 13.00–15.00

Oletko pohtinut mikä on kirjastojen rooli ilmastokriisin aikana tai mitä jo kirjastoissa tehdään ympäristön eteen?

Tervetuloa Nuoret ja Ympäristötunteet -hankkeen järjestämään Kirjastot ympäristötoimijoina -webinaariin torstaina 18.8. klo 13–15. Webinaarissa kuullaan mitä ympäristötoimintaa on toteutettu Nuoret ja ympäristötunteet -hankkeen aikana sekä yleisemmin mitä ympäristötoimintaa kirjastoissa tehdään.

Webinaarin alkuun kuullaan nuorten puheenvuoro ilmastodelegaatti Emma Sairaselta siitä, miten nuoret kokevat kirjastot ilmastokriisin aikana. Sen jälkeen kuullaan asiantuntijapuheenvuoro Syklin ympäristö- ja kestävyyskasvatus kouluttuja Satu Joverolta aiheesta mikä on kirjastojen rooli ympäristökasvattajina. Näiden lisäksi webinaarin aikana kuullaan kirjastojen hiilijalanjäljistä Helsingin kaupunginkirjaston Leila Sonkkasen kertomana sekä Helsingin kaupunginkirjastojen ekohyllyistä Liisa Uimosen esittelemänä.

Webinaari järjestetään Teams-kokouksena. Linkki lähetetään ilmoittautuneille ennen tilaisuutta.

13–14

• Alkupuheenvuoro
  • Miten nuoret kokevat kirjastot ilmastokriisin aikana, Emma Sairanen nuorten ilmastodelegaatti 10 min.
  • Mikä on kirjastojen rooli ympäristökasvattajina, Satu Jovero Sykli 20 min.
  • Ekohyllyt kirjastoissa, Liisa Uimonen Helsingin kaupunginkirjasto 15 min.
  • Nuoret ja ympäristötunteet –hanke: tavoitteet ja toteutus, Veera Visuri 10 min.

14.00–14.10 TAUKO

14.10–15.00

• Tiedonhaku ja lähdekriittisyys ympäristönäkökulmalla, Piita Kiviaho Helsingin kaupunginkirjasto 15 min.
  • Turussa toteutetut tapahtumat Nuoret ja ympäristötunteet -hankkeessa 10 min.
  • Mikkelissä toteutetut tapahtumat Nuoret ja ympäristötunteet -hankkeessa 10 min.
  • Kirjastojen hiilijalanjäljet, Leila Sonkkanen Helsingin kaupunginkirjasto 15 min.
  • Loppupuheenvuoro

Kohderyhmä ja ilmoittautuminen

Webinaari on tarkoitettu kaikille Suomen yleisten kirjastojen henkilökunnalle. Ilmoittaudu mukaan 16.8.2022 mennessä tämän Forms lomakkeen kautta.

Tuleeko tallenne?

Tästä webinaarista ei tule tallennetta.

Lisätietoja webinaarista antaa Veera Visuri, veera.visuri@hel.fi

Tapahtumasivu Vihreä kirjasto-sivulla.