Koulutus ja seminaarit

Hyvä peliliike: Pelien lajit ja lajityypit ti 12.4.

Seurattavissa verkossa

Hyvä peliliike–PiKen pelikulttuuri nextille levelille -hanke nostaa kirjastojen peliosaamisen uudelle tasolle. Hankkeen tavoitteena on edistää peliosaamista alueella, kehittää yhteisöllistä pelaamista sekä pelillisiä palveluita ja lisätä pelikulttuuritietoisuutta alueen kirjastoissa. Kevään pelitapahtumissa tutustutaan rooli- ja lautapeleihin kirjastoaineistoina, pohditaan pelivinkkausta ja piipahdetaan pimeydessä.

Pelien lajit ja lajityypit pureutuu käytännön peliosaamisen ja -tietouden laajentamiseen. Tutkija ja kirjailija Markku Soikkeli johdattaa kuulijat tutustumaan pelien lajityyppeihin esimerkiksi kirjojen ja elokuvien lajityyppien avulla. Gamebrarian Heikki Marjomaa avaa lauta- ja roolipelien maailmaa tietoiskumaisesti lähestyen pelejä erityisesti kirjastoaineistona.

Aikataulu ja ilmoittautuminen

Pelien lajit ja lajityypit
Ti 12.4.2022
Klo 9.00–15.00

Ilmoittaudu tällä lomakkeella 9.4. mennessä.

Klo 9.00–11.00 Pelien vinkkaus ja lajityypit

Klo 9.00–9.45 Lajien merkitys peleissä (perusteita, esimerkkejä, keskustelua) / Markku Soikkeli, tutkija ja kirjailija

Klo 9.45–10.00 Tauko

Klo 10.00–11.00 Työpaja, lajikohtaiset suosituslistat / Markku Soikkeli, tutkija ja kirjailija

Klo 11.00–13.00 Tauko

Klo 13.00–15.00 Roolipelit ja lautapelit

Klo 13.00–13.45 Roolipelit (perusteita, roolipelit kirjastoaineistona, esimerkkejä) / Heikki Marjomaa (Helsingin kaupunginkirjasto)

Klo 13.45–14.00 Tauko

Klo 14.00–15.00 Lautapelit (perusteita, lautapelit kirjastoaineistona, esimerkkejä) / Heikki Marjomaa (Helsingin kaupunginkirjasto)

Tilaisuudet järjestetään Teams-alustalla. Esitykset tallennetaan, editoidaan ja tekstitetään PiKen kirjastoklubi -YouTube-kanavalle. Linkit tallenteisiin jaetaan ilmoittautuneille ja tilaisuuksien jälkeen akepiken koulutuskalenterissa.

Lisätiedot, kysymykset ja kommentit

Pekka Ollikainen