Koulutus ja seminaarit

Hyvä peliliike: Pakopelityöpaja kirjastolaisille ti 6.9.

Hyvä peliliike–PiKen pelikulttuuri nextille levelille -hanke nostaa kirjastojen peliosaamisen uudelle tasolle. Hankkeen tavoitteena on edistää peliosaamista alueella, kehittää yhteisöllistä pelaamista sekä pelillisiä palveluita ja lisätä pelikulttuuritietoisuutta alueen kirjastoissa. Hankkeen koulutukset jatkuvat syksyllä erilaisilla pelaamisen ilmiöihin liittyvillä sessioilla.

Aika, paikka ja ilmoittautuminen

Hyvä peliliike: Pelaamisen ilmiöt tutuksi – Pakopelityöpaja kirjastolaisille

Ti 6.9.2022

Klo 12.00 – 15.00

Pääkirjasto Metso, Lehmus-sali

Ilmoittaudu tilaisuuteen tällä lomakkeella 1.9. mennessä. Tilaisuuteen mahtuu 20 kirjastolaista ilmoittautumisjärjestyksessä.

Työpajan ohjelma ja sisältö

Työpajassa käydään läpi pakopelejä kirjastokontekstissa. Mitä pakopelit kirjastossa ovat ja voisivat olla? Lisäksi kuullaan esimerkkejä erilaisista kirjastoihin tehdyistä pakopeleistä. Käytännöllisessä työpajaosuudessa osallistujat oppivat suunnittelemaan oman pakopelin. Työpajan lopuksi toteutetaan vielä oma minipakopeli.

Työpajan vetää ja fasilitoi Krista Jokinen, Finest Future.

Pekka Ollikainen
pekka.ollikainen(at)tampere.fi