Koulutus ja seminaarit

Erätauko-dialogien ohjaajan jatkokoulutus (Lahti 23.3.2023)

Seurattavissa verkossa

Tervetuloa mukaan Erätauko-dialogien ohjaajan jatkokoulutukseen. Jatkokoulutuksessa osallistujat pääsevät syventämään menetelmäosaamistaan ja ohjaustaitojaan kasvotusten lähidialogeissa sekä etänä.

Koulutus järjestetään Teams-kokouksena.

Koulutuksen sisältö

• Etukäteistehtävä verkkoalustalla (pohdinta, oman osaamisen arviointi ja lukupaketti)
  • Koulutusmateriaali verkkomateriaalina
  • Suunnittelua ja dialogeja varten havainnolliset työkalut helpottamaan erätaukojen ohjaamista
  • Valmentajan tuen koulutuksen aikana sekä koulutuksen jälkeen mahdollisuus saada valmentajan tuen oman erätauon suunnitteluun maksutta (1h sparraus etänä)

Ohjelma ja aikataulu

Klo 10.00 Koulutus alkaa

Klo 12.00 Lounastauko

Klo 13.00 Koulutus jatkuu

Klo 14.30 Kahvitauko

Klo 15.00 Koulutus jatkuu

Klo 16.00 Koulutus päättyy

Mikä Erätauko?

Erätauko-menetelmä on SitraFundin (Suomen itsenäisyyden juhlarahasto) kehittämä dialogimenetelmä, jossa tarkoituksena on osallistaa kansalaisia, ihmisiä ja toimijoita yhteen keskustelemaan kullekin tärkeistä asioista avoimesti, luottamuksellisesti ja rakentavasti. Erätauko-ohjaaja/fasilitaattori toimii ryhmän ja keskustelun ohjaajana.

Kouluttaja

Valmentajana toimii organisaatiovalmentaja ja sertifioitu business coach, tietojohtamisen asiantuntija Tarja Eloranta. Tarja on fasilitoinut erilaisia työpajoja, dialogeja ja muutosjohtamisen sekä esimiesten valmennuksia useita vuosia eri toimialoilla. Tarjan erityisosaamisena on dialogin edistäminen työyhteisössä ja yhteiskunnassa, johtoryhmätyöskentelyn tukeminen, muutosjohtamisen tuki sekä valmentavan esimiestyön valmentaminen.

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu Etelä-Karjalassa, Kanta-Hämeessä, Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä työskenteleville kirjastoammattilaisille.

Mediakasvatuskoordinaattori Pasi Kangas
pasi.kangas@lahti.fi, 044 482 6153