Koulutus ja seminaarit

Digiohjaamisen taidosta - taitojen ja teknologioiden käytön opastaminen

Kai Halttusen luento- ja työpajapäivä digiohjaamisen taidosta.

Koulutuksen sisältö

Mitä on taitojen ja teknologioiden käytön ohjaaminen ja opettaminen? Millaisia ovat tehokkaat ohjaus- ja työskentelytavat opastus- ja koulutustilanteissa kun tavoitteena on asiakkaiden digitaitojen kehittyminen? Miten kerron, keskustelen,
havainnollistan, demoan, neuvon, opastan oppijaa hänen osaamisaluettaan laajentaen. Ohjaus lähikehityksen vyöhykkeellä. Oppimisen tukirakenteet – konkreettisia toimintatapoja ohjaajalle.

Koulutuksessa sovelletaan esittävää opetusta, visuaalisuutta, toiminnallisuutta sekä työnohjauksellisia lähestymistapoja. Koulutukseen sisältyy pieni ennakkotehtävä, joka palautetaan kouluttajalle. Osallistujat voivat käyttää omia mobiililaitteita tai kannettavia koulutuksen aikana. Osallistujat vastaavat omista laitteistaan ja yhteyksistään.

Ilmoittautuminen 9.1. mennessä.

Koulutukseen otetaan max. 25 osallistujaa. Etusijalla ovat Vaara-kirjastojen työntekijät. Samansisältöinen koulutus toteutetaan 15.1. Joensuussa.

Kaupunki
Lieksa