Koulutus ja seminaarit

Digiajokortti A: Celia ti 26.11.

Digiajokortti A: Celia ti 26.11. ja ke 27.11.

Celia -työpaja on suunnattu kaikille kirjastolaisille ja se on osa digiajokorttin pakollista A-osiota. Työpajan tavoitteena on tutustua Celian palveluihin ja harjoitella Pratsam Reader -sovelluksen käyttöä. Työpajat ovat samansisältöisiä.

Ti 26.11. klo 12.15 – 15.15 Tampere, Tammi-sali
Ke 27.11. klo 12 – 15 Jyväskylä, Monitoimitila

Ilmoittaudu koulutukseen täällä.

Kouluttajana toimii Elina Kilpiö Celiasta.

Ryhmäkoko max. 20

Päivän sisältö:
– Yhdenvertaisuus kirjastopalveluissa
– Celian palvelut: yleisesittely, esitteet ja ohjeet
– Konkreettinen esittely sovelluksen käytöstä
– Käytännön harjoittelua tehtävien mukaan

Mukaan tarvitset:

– Osallistujat voivat käyttää omia henkilökohtaisia tai oman kirjastonsa mobiililaitteita
– Kehittämiskirjaston opetustabletteja on myös mahdollista hyödyntää
Asennathan tablettiisi Pratsam Reader -sovellus ja ota mukaan sovellukseen vaadittava kirjautumistunnus
– Kouluttaja jakaa myös koulutuksen aikana tilapäisiä tunnuksia, joilla on mahdollista testata sovelluksen ja Celianetin käyttöä

Ilmoittautuminen päättyy viikkoa ennen koulutuksia.
Ilmoittautumisen yhteydessä voit esittää ja on toivottavaa esittää ennakkokysymyksiä kouluttajalle.

Celia-koulutus on osa Digi-Ajokortin kokonaisuutta A = Tunnen kirjaston e-palvelut. Lisätietoja digiajokortista hanke sivulta.

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti Pirkanmaan ja Keski-Suomen kehittämiskirjastoalueen henkilöstölle. Tilaisuuden järjestää Tampereen kaupunginkirjasto. Tampereen kaupunginkirjastolla on alueellinen kehittämistehtävä Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueella. Kuvat ja tunnelmat somessa, käytä tunnistetta: #akepike.

Lisätiedot:
Projektisuunnittelija Salla Hyökki