Someron kaupunginkirjasto avaa oman Finna-näkymänsä

Someron kirjasto avaa uuden verkkokirjastonsa perjantaina 18.8. Uuden verkkokirjaston osoite on somero.finna.fi . Vanha verkkokirjasto toimii uuden rinnalla vielä joitain kuukausia.

- Uusi verkkokirjasto on selkeämpi ja helppokäyttöisempi kuin vanha. Sivut ovat myös visuaalisesti kauniimmat, iloitsee kirjastonjohtaja Laura Tyysteri.

Uuden verkkokirjaston kylkeen on hankittu kirjaston asiakkaiden iloksi myös muita uusia palveluita. Musiikin ystäviä varten on ostettu lisenssit kolmeen musiikkipalveluun, joista pelkästään Naxos Music Libraryssä on kuunneltavissa yli 2 miljoonaa kappaletta klassista musiikkia. Lisäksi tarjolla on laaja valikoima jazzia sekä konsertti-, ooppera- ja balettitaltiointeja.

Naxos Spoken Word -palvelu puolestaan tuo saataville ison valikoiman englanninkielisiä e-äänikirjoja. Suomenkielisiä e-äänikirjoja kirjaston kokoelmassa on ollut toukokuusta asti ja tavallisia e-kirjoja jo joitain vuosia. Linkit kaikkiin uusiin palveluihin löytyvät uuden verkkokirjaston sivuilta.