300 minuutin lukuhaaste saa jatkoa!

Keväällä julkaistu ja suuren suosion saanut 300 minuutin lukuhaaste saa jatkoa. Haaste nro 2 toimii kaiken ikäisillä lukijoilla, mutta erityisesti se on suunnattu nuorille. Kakkoshaasteen lukutavat ovat ideoineet oululaiset Pohjankartanon yläkoulun oppilaat.

300 minuutin lukuhaasteessa luetaan 10 minuuttia kerrallaan erilaisilla tyyleillä.  Nyt voit lukea vaikkapa iso vaahtokarkki suussa, mörköäänellä, riippukeinussa tai tonttulakki päässä. Kun olet käyttänyt kaikki lukutyylit, olet lukenut yhteensä 300 minuuttia. Haasteeseen voi lukea mitä vain kirjallisuutta. Jaa haasteeseen osallistumisesi somessa tunnisteella #lukuhaaste300.

300 minuutin lukuhaastetta voidaan käyttää kaikissa Suomen kodeissa, kirjastoissa, kouluissa, päiväkodeissa, kerhoissa ja ihan missä vain. Haasteesta löytyy myös ruotsinkielinen versio 300 minuters läsutmaning. Voit keksiä haasteeseen myös aivan omat lukutavat täyttämällä oman lukuhaastelapun.

300 minuutin lukuhaaste on alun perin Jäälin koulun oppilaskunnan ideoima ja se on julkaistu yhteistyössä Oulun kaupunginkirjaston ja Oulun koulukirjaston kanssa. Haaste on osa Oulu lukee! –kampanjaa ja haasteen myötä Oulun kaupunginkirjasto on mukana valtakunnallisessa Lukuliikkeessä.

Lukuhaasteen tulostettavat lukuhaastelaput ja julisteet löytyvät verkkosivuilta: www.ouka.fi/lukuhaaste300

Lisätietoja lukuhaasteesta:
Elina Kauppila, vastaava informaatikko, Oulun kaupunginkirjasto, elina.kauppila@ouka.fi, 050 361 8285